Encamp i El Pas de la Casa reprenen el format tradicional de l’Escudella de Sant Antoni i dels Encants amb una nova edició de la festivitat popular.
A causa de la pandèmia, els darrers dos anys es va haver de reformular l’escudellada fent entrega dels àpats als ciutadans en forma de stoplab. Enguany, l’esdeveniment es farà com d’habitud a la plaça de l’Església del Pas de la Casa i a la plaça de Sant Miquel d’Encamp els dies 17 i 22 de gener, respectivament. A més, hi haurà racions d’escudella aptes per a celíacs.
Al Pas de la Casa, l’escudellada començarà a les 13.30 h i hi haurà un espai amb taules disponibles per a qui es vulgui menjar l’escudella a la mateixa plaça.
A Encamp, la festivitat s’iniciarà a les 13 h amb Els Encants, on els manadors del comú, juntament amb el mossèn de la parròquia, subhastaran coques, bulls, embotits, peus de porc i d’altres productes. Com cada any, la recaptació anirà destinada a obres benèfiques a través de la rectoria comunal. A les 13.30 h, es començarà a repartir l’escudella i també hi haurà la possibilitat de degustar l’àpat a les taules que hi haurà disponibles a la plaça.
Els plats commemoratius es poden adquirir a partir de demà
Els plats commemoratius de l’Escudella de Sant Antoni 2023 reten homenatge a l’Església de Sant Jaume dels Cortals i es podran adquirir a partir de demà, dimecres 11 de gener, a les oficines de Turisme o a La Valireta. El preu és de 8 euros i també es podran comprar el mateix dia de l’escudellada a la plaça.