Dissabte, 20 d'abril de 2024
És notícia

El Pont Tibetà de la Vall del Riu i el Mirador del Roc del Quer ingressen 1,4M €

Avatar photo

101.108 persones han visitat el Pont Tibetà i 97.159 el Mirador del Roc del Quer

El Comú de Canillo ha presentat aquest dimarts les xifres d’explotació de la temporada passada del Pont Tibetà de la Vall del Riu i del Mirador del Roc del Quer. En total, les dues infraestructures han ingressat 1.410.847 euros, dels quals 660.477 € es tradueixen en beneficis. Durant l’any d’obertura del pont, que va coincidir amb la posada a la venda de les entrades al mirador, la facturació va ser molt superior al previst, en concret un 56% més. Les infraestructures van romandre obertes un total de 67 dies en temporada alta, 70 dies en baixa, i 30 dies en molt baixa, mentre que va tancar 5 dies per motius meteorològics i 2 van ser destinats a promoció i jornades de portes obertes. 

Xifres del Pont Tibetà 

El Pont Tibetà va facturar 1.080.079 €, quan la previsió inicial era de 691.862 euros. Pel que fa a les despeses, també van ser menors a les previstes, si bé s’havien pronosticat 426.170 €, finalment van ser de 365.929 €. Amb tot, els beneficis que es van generar, restant l’amortització de la infraestructura, van ser de 521.533 €. 

Xifres del Mirador del Roc del Quer 

El primer estiu de cobrament d’entrada es va saldar amb uns ingressos de 330.768 €, mentre que s’havien previst 325.000 €. De la mateixa manera que al pont, les despeses també van ser inferiors al previst, en aquest cas 149.474 €, davant els 173.921 € pronosticades. D’aquesta manera, els beneficis van ascendir fins als 138.945 €.

Entrades

En total es van vendre 149.080 entrades, de les quals el 34,8% corresponen al pont, un 32,2% al mirador, i un 33% al paquet conjunt. En termes de facturació, el 47,3% és de la venda del paquet, 37,4% del pont, i el mirador representa un 15,3% del total. La possibilitat d’adquirir conjuntamente el pont i el mirador, amb un descompte del 50% sobre el preu del mirador ha incentivat sense dubte la venda d’entrades del mirador. 

El mes amb  més visitants va ser l’agost, amb 52.407 persones, seguit de juliol i setembre. 

El nombre de visitants va ser un 31% superior a l’inicialment previst al pont, registrant 101.108 persones davant les 76.784 que s’hi esperaven; en canvi al Roc del Quer se n’havien previst 130.000 i se n’han acabat comptabilitzant 97.159. 

Pel que fa al canal de venda, cal destacar que el 55% dels passis es van comercialitzar a taquilla, xifra que ascendeix fins al 91% en el cas del mirador. El 43% correspont a la venda web i un 2% a través dels agents. 

Perfil dels visitants i enquesta de satisfacció 

La majoria de persones que han visitat els dos reclams turístics ho han fet amb la família (45,9%), seguit de les parelles (37,7%), els amics (12,4%), o sol (3,1%). La mitja del grup és de 3,3 persones. 

El 76% dels visitants procedien de l’estat Espanyol un 11% d’Andorra, un 7% de França. 

Entre els 3.285 clients que han comprat l’entrada per internet i que van respondre a les preguntes de l’enquesta, el 86,4% es van allotjar més d’una nit al Principat, sent Andorra la Vella (26,4%) la parròquia que va registrar més pernoctacions, seguida de Canillo (23,1%). L’estada mitjana va ser de 3,1 nits.

El Pont Tibetà ha fet créixer l’afluència de visitants a la parròquia de Canillo, un 56% no haurien vingut a la parròquia si no hi hagués hagut el Pont, és a dir, van venir 83.800 persones de més a la parròquia de juny a setembre.

De les respostes es desprén que el 33,9% va optar per combinar la seva estada a Canillo anant a restaurants; passejant (20,6%); visitant la Vall d’Incles (19,7%) o fent excursions a llacs, rius, muntanyes (18,3%). En un percentatge menor, els visitants van aprofitar per visitar esglésies, comprar, visitar el Palau de Gel o el Mon(t) Magic, els museus o fer ciclisme. Quan es preguntava per les activitats complementàries al Principat en general, la majoria, més del 60%, van respondre que van fer shopping i van anar a restaurants. Pel que fa a altres reclams turístics del país, el 27% també va visitar Caldea-Inúu, el mirador de Tristaina (26%),  Naturland (19%) o Pal Arinsal (6%). 

En relació a la valoració que fan els visitants del Pont Tibetà, la puntuació se situa en un 8,6. Els aspectes millor valorats són les vistes, l’estructura en si, les sensacions, i l’atenció rebuda per part del personal (per sobre de 9). En canvi, els aspectes que recomanen de millorar són els lavabos del Pont Tibetà, i la facilitat per aparcar el vehicle. 

En el cas del mirador, la valoració global és de 8,1, sent les vistes, la integració de la infraestructura, les sensacions i l’atenció rebuda els aspectes millor valorats. La relació qualitat – preu és un dels aspectes a millorar. 

Valoració dels negocis de la parròquia 

El 75% dels 135 negocis enquestats de la parròquia consideren molt positiva la iniciativa de proposar una nova instal·lació turística com el Pont Tibetà, i un 16% positiva. el percentatge d’empresaris que considera que el pont ha tingut un impacte al seu negoci és del 36% que el consideren positiu, el 31% molt positiu, un 30% cap impacte, i un 3% negatiu. 

Pel que fa al volum de facturació, un 40% dels empresaris de la parròquia reconeix que ha vist incrementat els seus ingressos, dels quals un 20% afirmen que el percentatge d’increment ha estat de més del 10%.  Un 72% dels establiments del poble de Canillo van incrementar la facturació, dels quals 40% l’incrementen més d’un 10%. 

Les millores per a la propera temporada s’han de centrar en els accessos i els serveis oferts a les dues infraestructures i en el transport per arribar-hi. 

Altres dades

Durant els mesos de juny a novembre, tant les xarxes socials com les plataformes online i els mitjans de comunicació han jugat un paper molt important i primordial en la difusió del Pont Tibetà.  Per donar a conèixer el nou equipament es van fer servir diferents recursos que han tingut un alt impacte en l’opinió pública:

A les xarxes socials pròpies, les publicacions del perfil d’Instagram va registrar més de 250.000 impressions, prop de 13.000 interaccions amb el contingut,

El perfil de Google, la carta de presentació del negoci als mitjans digitals, va obtenir unes ressenyes amb una puntuació de 4,6 (sobre 5 estrelles). El Pont Tibetà va ser trobat per aquest canal 1.653.622 de vegades, mentres que el perfil es va visualitzar a Maps o a la Cerca de Google 3.395.849 cops. 

Pel que fa al ressò que el Pont Tibetà ha tingut als mitjans de comunicació, cal destacar la noticia que es va generar des de TV3 i que posteriorment també va ser reproduïda a les xarxes socials de la corporació. Altres mitjans, tant generalistes com especialitzats en turisme (els més destacats de l’estat espanyol), van generar més d’un centenar de notícies.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Un concert commemora el centenari del naixement del compositor Manuel Rius

Notícia següent

Marta Farrés: “L’habitatge és la gran política en contra de l’exclusió social”

Notícies relacionades