Càstig a Gerard Piqué: 6 partits i 2 mesos d’inhabilitació per "actitud amenaçadora" contra l'àrbitre

L'FC Andorra haurà de pagar una multa de 1.500 euros i tancar la zona de llotja i VIP de l'estadi per les actituds de Piquè i altres directius del club

06 de maig de 2026 a les 17:44h

Gerard Piqué ha rebut una de les sancions més dures des que està vinculat al FC Andorra. El Comitè de Disciplina de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) ha castigat el propietari del club andorrà amb sis partits de suspensió i dos mesos d’inhabilitació pels incidents ocorreguts després del duel entre l’Andorra i l’Albacete.

La resolució arriba després de les greus acusacions recollides a l’acta arbitral redactada per l’àrbitre Ena Wolf, que assegura que l’exfutbolista del Barça es va dirigir cap a ell “en actitud amenaçadora” i perseguint-lo fins a la zona dels vestidors.

Segons l’acta, Piqué va protestar de manera exaltada per diverses decisions arbitrals i es va acostar “a escassos centímetres” de l’àrbitre. El col·legiat també recull textualment una de les frases pronunciades pel president del FC Andorra: “Ara, si voleu, poseu-ho a l’acta!”.

 

Tensions dins i fora del vestidor

Els incidents no es van limitar al túnel de vestidors. En un annex posterior, l’àrbitre detalla que la tensió va continuar al pàrquing de l’estadi després del partit, disputat a Encamp i que va acabar amb victòria de l’Albacete per 0-1.

Segons la versió arbitral, Piqué i el director general del club, Jaume Nogués, van continuar protestant mentre l’equip arbitral abandonava les instal·lacions. Ena Wolf assegura que Piqué va arribar a dir-los: “Sortiu escortats, no us vagin a agredir”.

L’acta també recull un altre episodi protagonitzat pel president del FC Andorra, Ferran Vilaseca, que presumptament es va acostar de manera agressiva al delegat informador. L’àrbitre assegura que Vilaseca “va empènyer-lo amb el pit” i va arribar a aixecar el puny “amb intenció de colpejar”, tot i que va ser aturat per la força pública abans que la situació anés a més.

Jaume Nogués també apareix assenyalat a l’informe arbitral. Segons l’acta, abans que el vehicle arbitral abandonés l’estadi, el director esportiu va dir als col·legiats: “Tant de bo tingueu un accident”.

 

Clausuren la llotja VIP

La sanció federativa no afecta només Gerard Piqué. La RFEF també ha castigat Jaume Nogués amb la mateixa sanció: sis partits i dos mesos d’inhabilitació per violència lleu contra els àrbitres.

Per la seva banda, Ferran Vilaseca ha estat inhabilitat durant quatre mesos, mentre que el delegat Cristian Lanzarote haurà de complir tres partits de sanció.

A més, el Comitè de Disciplina ha ordenat el tancament de la zona de llotja i VIP del Nou Estadi de la FAF d’Encamp, l’espai des d’on habitualment Piqué i Nogués seguien els partits i donaven instruccions a la banqueta. El club també haurà d’assumir una multa econòmica de 1.500 euros.

 

Piqué va acusar l’àrbitre de tenir “un tema personal”

L’endemà dels incidents, Gerard Piqué va publicar un comunicat molt crític al seu compte oficial d’X, on carregava directament contra l’àrbitre Ena Wolf. “És un àrbitre que no té el nivell i és evident que té un tema personal contra el nostre club”, va afirmar l’excentral blaugrana.

Piqué també va revelar que el FC Andorra havia demanat formalment al Comitè Tècnic d’Àrbitres que aquest col·legiat no tornés a dirigir partits de l’equip. “Vam demanar fa un mes al CTA que l’Ena Wolf no arbitrés més partits del FC Andorra”, va assegurar.

L’exjugador va qüestionar igualment el sistema arbitral i la designació del col·legiat per al partit contra l’Albacete, destacant el cost que tenen els àrbitres per als clubs de Segona Divisió. “Cada club paga més de 470.000 euros anuals perquè la categoria compti amb més de 20 àrbitres”, va escriure.

Sobre l'autor
eric mendo foto
Eric Mendo
Veure biografia
El més llegit