Andorra tanca la millor temporada d’hivern de la història

27 d'abril de 2023 a les 14:22h

Andorra tanca la millor temporada d’hivern de la  història i frega els 5,5 milions de pernoctacions, un 27% més que l’any passat, quan la  xifra es va situar en 4,3 milions. Així mateix, el nombre de turistes ha crescut també  un 27%: el Principat ha acollit 1,6 milions de visitants que han fet nit al país, superant  els gairebé 1,3 milions del 2022. Amb aquests resultats, la temporada d’hivern tanca  amb xifres rècord tant de pernoctacions com de turistes. 

Així ho han explicat el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, i la  directora de màrqueting, Noemí Pedra, durant la presentació d’aquest dijous: “tant  el nombre de turistes com de pernoctacions han crescut, el que suposa que segueix augmentant la despesa mitjana dels visitants”. Tot això, han reconegut, ha estat  gràcies “a la implicació tant del sector públic com del sector privat”.  

Enguany, es confirma el canvi de tendència de la temporada passada, amb un  augment dels visitants que pernocten al país. Mentre que l’any 2019 Andorra rebia  un 46% de turistes i un 54% de visitants d’un dia, aquest any el 56% han fet nit al país.  Entrant al detall, les pernoctacions han augmentat cada mes des del desembre fins  al març, destacant especialment el primer mes de la temporada, quan la xifra va ser  un 40% superior a la de l’any anterior. El comportament dels turistes es manté com  en el darrer període d’hivern, amb una pernoctació mitjana de 3,4 nits i les estades  més llargues són al febrer.  

El turisme de proximitat continua tenint un paper important: la majoria prové d’Espanya –també són els que més nits passen al país–, seguits dels de França. Ara  bé, destaca la recuperació dels mercats internacionals, que augmenten un 30%  respecte a la temporada passada. Aquests turistes venen, principalment, del Regne  Unit, Portugal i dels Països Baixos i fan estades més llargues: la mitjana és de 4,4 nits. 

En total, el Principat ha rebut aquesta temporada 2,9 milions de visitants, un 19% més  que el 2022, en què se’n van assolir 2,4 milions. 

Inici d’una campanya d’estiu ambiciosa amb presència en nou països 

Andorra Turisme ha creat enguany una campanya d’estiu ambiciosa destinada a nou  països diferents: Espanya, França, Bèlgica, Regne Unit i Irlanda, els Països Baixos,  Alemanya, Itàlia i Suècia. 

Amb la voluntat de diversificar l’oferta i desestacionalitzar el turisme, s’ha dissenyat  una temporada d’estiu carregada d’esdeveniments esportius i culturals. Així, destaca la tornada aquest juliol del Cirque du Soleil amb FESTA, una celebració dels deu anys  de la companyia canadenca al Principat. Abans, al juny, Andorra acollirà el festival  ClàssicAnd, amb artistes de renom internacional en l’àmbit de la música clàssica i les arts escèniques. En el sector gastronòmic i després de l’èxit de l’any passat, al  setembre tornarà l’Andorra Taste. Finalment, l’agost serà el mes esportiu per  excel·lència: la Vuelta repeteix al país amb una final d’etapa a Arinsal i Pal acull la  Copa del món de BTT.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit