Dilluns, 5 de maig de 2025
És notícia

Andorra Recerca i Innovació impulsa un programa per a emprenedors a Boston

Avatar photo

Un acord de col·laboració entre la Richi Childhood Cancer Foundation de Boston-MA i l’Andorra Recerca i Innovació (ARI) permetrà als emprenedors d’Andorra participar en un programa de prestigi internacional amb altres emprenedors en innovació en salut d’arreu del món a través de l’ecosistema de Boston.

La participació en el Richi Entrepreneurs Boston Immersion Program té una durada de dues setmanes durant les quals, segons el Ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, “els beneficiaris podran gaudir d’un seguit d’esdeveniments i formacions que els permetrà connectar-se amb inversors, experts del sector, institucions públiques i privades, i consultors i d’altres actors relacionats. L’objectiu és que puguin conèixer de primera mà les oportunitats existents, les millores que poden incorporar al seu negoci i aprofitar un ambient internacional amb experts del sector de la innovació en salut per establir-hi vincles”.

En aquest sentit, el director d’Andorra Recerca i Innovació, Marc Pons, ha explicat que “en el context actual, després de l’impacte de la pandèmia per causa de la COVID 19, amb una població cada cop més envellida i un descens de la natalitat, és indispensable començar a trobar eines que ens permetin gaudir d’una bona qualitat de vida, les quals també ajudin a promoure una millor salut, pràctiques saludables i innovacions que generin una major eficiència dels nostres recursos”.

Podran optar-hi els emprenedors que presentin alguna solució innovadora a reptes actuals en l’àmbit de la salut, el benestar i l’esport. L’empresa guanyadora rebrà una ajuda econòmica de fins a 10.000 euros que es destinarà a:

– La participació en Richi Entrepeneurs Boston Immersion Program, durant dues setmanes

– La participació d’1 o 2 membres de l’equip (normalment càrrecs de responsabilitat: CEO, CTO, CSO)

– Les despeses del viatge i hospedatge.

Els principals requeriments per optar-hi són:

– Les empreses candidates han de demostrar que la seva solució és aplicable al nostre país.

– Les empreses han d’estar establertes a Andorra o, en cas contrari, formar part d’un equip de treball amb algun partner andorrà.

– Les empreses han d’estar interessades en explorar l’ecosistema de Boston.

– Els sectors d’activitat han d’estar relacionats amb l’àrea de ciències de la vida (Biotech, Medtech, Diagnòstic o Salut Digital)

– Les aplicacions poden impactar en diferents àrees: salut, qualitat de vida, esports, etc.

– L’empresa hauria de tenir un potencial clar de creixement i una estratègia de protecció intel·lectual definida.

– L’equip ha de presentar habilitats en llengua anglesa.

– La solució desenvolupada ha de comptar ja amb algun prototip o prova de concepte.

– Es requereix evidència científica o tecnològica del seu enfocament tècnic.

– L’empresa atén una necessitat global no satisfeta d’interès per al mercat objectiu i per a la indústria.

– La solució ha de complir amb la regulació vigent al Principat d’Andorra.

Les candidatures es podran presentar fins al 15 de setembre del 2021, enregistrant-se a través de la plataforma F6S al link  https://www.f6s.com/andorra-ri-richi-entrepreneurs-2021. Col·laboren Andorra Business, SAAS i ScaleLab.

Richi Childhood Cancer Foundation

Fundació sense ànim de lucre, nascuda al 2013 a Boston, amb la finalitat de promoure la recerca de nous tractaments per al càncer infantil, donar suport a les famílies i afectats, així com promoure l’accés equitatiu de tots els malalts del món, sobretot als de menys recursos, al coneixement més avançat en aquestes línies de recerca, diagnòstic i teràpia per tal de millorar el seu pronòstic i supervivència.

Richi Entrepreneurs

Richi Entrepreneurs és una iniciativa impulsada des de Richi Foundation dirigida a empreses d’arreu del món que desenvolupen solucions d’alt impacte en sectors innovadors en l’àrea de la salut, com la Biotecnologia, tecnologies mèdiques, o la salut digital. Les cinc edicions anteriors han permès arribar a crear una comunitat que compta ja amb més de 400 candidats presentats, més de 61 empreses seleccionades establertes a 12 països diferents i més de 300 comunitats locals connectades.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Mor ofegat un home en una platja de Cambrils

Notícia següent

L’Ajuntament de Vielha e Mijaran renova el conveni de col·laboració amb Càritas d’Urgell

Notícies relacionades