Diumenge, 20 d'abril de 2025
És notícia

Andorra participa en la Conferència de les Nacions Unides sobre el Canvi Climàtic COP26

Avatar photo

Se celebra des del 31 d'octubre fins al 12 de novembre a la ciutat escocesa de Glasgow

Andorra participa en la Conferència de les Nacions Unides sobre el Canvi Climàtic COP26 que se celebra des del 31 d’octubre fins al 12 de novembre a la ciutat escocesa de Glasgow. Un dels grans reptes d’aquesta COP 26 serà impulsar el compromís per part dels països participants d’arribar a la neutralitat climàtica el 2050, augmentar el finançament per la transició climàtica dels països en desenvolupament  i accelerar l’acció pel clima. 

En aquest primer segment dels dies 1 i 2 de novembre, la delegació andorrana estarà  representada per l’ambaixador del Principat d’Andorra al Regne Unit de Gran  Bretanya i Irlanda del Nord i a la República d’Irlanda, Carles Jordana, i el secretari  d’Estat d’Agricultura i Sostenibilitat, Marc Rossell. El cap de Govern, Xavier Espot,  ha cancel·lat la seva presència a la COP26, després que les autoritats sanitàries  determinessin que l’equip de Govern romangués en vigilància passiva pel contacte  amb un positiu en Covid-19.  

La delegació andorrana ha assistit avui a la cerimònia d’obertura, on s’han refermat  les conclusions del Grup de Treball d’experts intergovernamental en l’evolució del  clima (GIEC) al sisè informe d’avaluació. En aquest informe es posa en relleu la  urgència en l’aplicació de mesures per a la lluita contra el canvi climàtic. En aquest  sentit, s’ha apel·lat que els acords que es duguin a terme globalment durant la  COP26 són fonamentals per garantir l’objectiu de frenar l’increment de les  temperatures per sota dels 1,5 graus centígrads. 

Durant l’obertura també s’ha deixat palès per part de les diferents organitzacions de  joves que hi participen, el compromís d’aquests per a l’acció climàtica i la necessitat  d’integrar als joves a les taules de presa de decisions dels diferents països. En aquest  sentit, Andorra, integra a un representant dels joves del país a la Comissió Nacional  d’Energia i Canvi Climàtic on s’elaboren les estratègies i es defineixen les accions  concretes en aquest àmbit. 

Demà, dimarts 2 de novembre, la delegació participarà en l’acte de suport de la  Declaració sobre boscos i l’ús del sòl que ha impulsat la presidència anglesa i en  l’acte sobre el compromís global de metà coorganitzat per Estats-Units i la Unió  Europea. 

La ministra de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat, Silvia Calvó, estarà present  a Glasgow per participar en la reunió d’Alt Nivell per a Ministres de Medi Ambient, entre el 9 i l’11 de novembre. Durant la seva estada es preveu que pugui exposar en  la declaració nacional, quins són els avenços duts a terme per Andorra per a lluitar  contra el canvi climàtic així com les accions que s’han implementat fruit d’aquest  compromís. 

Tal com ja va informar el Govern el passat divendres, el cap de Govern, Xavier Espot,  ha cancel·lat la seva presència en la Conferència de les Nacions Unides sobre el  Canvi Climàtic, COP26, a Glasgow, prevista per l’1 i el 2 de novembre, després que  les autoritats sanitàries determinessin que el Gabinet Ministerial romangués en  vigilància passiva pel contacte amb un positiu en Covid-19. D’aquesta manera, bona  part de l’equip de Govern, inclòs el cap de Govern, haurà de limitar les interaccions  socials, evitar els llocs especialment concorreguts i les reunions de llarga durada en  espais tancats, així com extremar les mesures de prevenció fins que acabi el període  de vigilància. 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’operació tornada genera importants retencions en diverses carreteres catalanes

Notícia següent

Les visites als cementiris de Barcelona per Tots Sants es recuperen després de les restriccions

Notícies relacionades