Divendres, 29 de març de 2024
És notícia

S’impulsa una campanya per conscienciar la tinença responsable dels animals de companyia

Avatar photo

L’acció es desenvoluparà al llarg del 2022 i té la vocació d’abordar i tractar tots els aspectes vinculats amb la tinença responsable.

La ministra de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat, Silvia Calvó, i el director
del departament d’Agricultura, Josep Casals, han presentat en roda de premsa la
nova campanya de comunicació per conscienciar i promocionar la tinença
responsable dels animals de companyia. L’acció es desenvoluparà al llarg del 2022
i té la vocació d’abordar i tractar tots els aspectes vinculats amb la tinença
responsable. “Abordem una campanya global per donar a conèixer a tota la
ciutadania els drets i obligacions de la tinença amb la voluntat d’impulsar una millor
convivència entre la ciutadania i els animals de companyia”, ha explicat Calvó.

D’aquesta manera, l’acció busca, per una banda, sensibilitzar, conscienciar i
informar a les persones que tenen un (o més d’un) animal domèstic de companyia
del que comporta la seva tinença de forma responsable. Per l’altre, s’informarà
també a les persones que s’estan plantejant la possibilitat d’adquirir un animal
domèstic de companyia per induir a la reflexió abans de fer-ho. “Cal que tota la
ciutadania sigui conscient del que comporta tenir un animal de companyia, per
assolir el nivell màxim de felicitat i benestar animal”, ha asserit la ministra.

Així, i sota el tema ‘La teva mascota, la teva responsabilitat’, es declinen un conjunt
de missatges per acostar a la ciutadania al llarg de tot l’any 2022 els diferents
aspectes claus vinculats a la tinença responsable. La campanya, com ha explicat
Silvia Calvó, ha estat desenvolupada de manera coordinada i de forma transversal
amb les associacions animalistes i preveu també la implicació dels centres
d’ensinistrament, veterinaris així com dels comerços de venda de productes per
animals de companyia, entre altres entitats.

En relació als formats, la ministra ha detallat que es desenvoluparà i es difondrà
amb diferents formats, segons cada temàtica. Tot i això es preveuen fer cartells,
pòsters, tríptics, promoció als mitjans de comunicació, promoció a les sales de
cinema, explicació prop de les escoles i promoció a través de xarxes socials. Cada
acció de la campanya compta amb la col·laboració d’actors diversos en funció de
les temàtiques amb la voluntat d’ampliar sinergies i arribar a més segments de la
població.

5 grans categories i una pàgina web pròpia

Tal com ha explicat el director del departament d’Agricultura, la campanya abordarà
cinc grans temàtiques (adopció, salut animal, seguretat i confort, civisme i gossos
perillosos i potencialment perillosos) que es desgranaran en aspectes concrets.

“Acostarem a la població què cal tenir en compte abans de tenir un animal de
companyia, quins requisits cal complir, on es pot accedir per adoptar o adquirir un
animal de companyia així com també motivar els comportaments cívics a fi
d’afavorir la convivència entre les persones i els animals de companyia vetllant
perquè es pugui assegurar el seu benestar”, ha explicat Casals.

A més, s’ha creat una pàgina web específica, amb la voluntat d’englobar tota la
informació sota una mateixa plataforma i facilitar la seva transmissió a tota la
ciutadania. El nou portal, www.agricultura.ad/animalscompanyia, ja es pot consular
i s’anirà nodrint de tota la informació que es desenvolupi durant la campanya.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Núria Marín: “Continuaré lluitant, perquè un barri sense escola és un barri sense futur”. 

Notícia següent

El Museu de la Tècnica de Manresa denuncia la judicialització de la gestió pública de l’aigua

Notícies relacionades