S'impulsa una campanya per conscienciar la tinença responsable dels animals de companyia
15 de febrer de 2022 a les 19:31h

La ministra de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat, Silvia Calvó, i el directordel departament d’Agricultura, Josep Casals, han presentat en roda de premsa lanova campanya de comunicació per conscienciar i promocionar la tinençaresponsable dels animals de companyia. L’acció es desenvoluparà al llarg del 2022i té la vocació d’abordar i tractar tots els aspectes vinculats amb la tinençaresponsable. “Abordem una campanya global per donar a conèixer a tota laciutadania els drets i obligacions de la tinença amb la voluntat d’impulsar una millorconvivència entre la ciutadania i els animals de companyia”, ha explicat Calvó.D’aquesta manera, l’acció busca, per una banda, sensibilitzar, conscienciar iinformar a les persones que tenen un (o més d’un) animal domèstic de companyiadel que comporta la seva tinença de forma responsable. Per l’altre, s’informaràtambé a les persones que s’estan plantejant la possibilitat d’adquirir un animaldomèstic de companyia per induir a la reflexió abans de fer-ho. “Cal que tota laciutadania sigui conscient del que comporta tenir un animal de companyia, perassolir el nivell màxim de felicitat i benestar animal”, ha asserit la ministra.Així, i sota el tema ‘La teva mascota, la teva responsabilitat’, es declinen un conjuntde missatges per acostar a la ciutadania al llarg de tot l’any 2022 els diferentsaspectes claus vinculats a la tinença responsable. La campanya, com ha explicatSilvia Calvó, ha estat desenvolupada de manera coordinada i de forma transversalamb les associacions animalistes i preveu també la implicació dels centresd’ensinistrament, veterinaris així com dels comerços de venda de productes peranimals de companyia, entre altres entitats.En relació als formats, la ministra ha detallat que es desenvoluparà i es difondràamb diferents formats, segons cada temàtica. Tot i això es preveuen fer cartells,pòsters, tríptics, promoció als mitjans de comunicació, promoció a les sales decinema, explicació prop de les escoles i promoció a través de xarxes socials. Cadaacció de la campanya compta amb la col·laboració d’actors diversos en funció deles temàtiques amb la voluntat d’ampliar sinergies i arribar a més segments de lapoblació.5 grans categories i una pàgina web pròpiaTal com ha explicat el director del departament d’Agricultura, la campanya abordaràcinc grans temàtiques (adopció, salut animal, seguretat i confort, civisme i gossosperillosos i potencialment perillosos) que es desgranaran en aspectes concrets.“Acostarem a la població què cal tenir en compte abans de tenir un animal decompanyia, quins requisits cal complir, on es pot accedir per adoptar o adquirir unanimal de companyia així com també motivar els comportaments cívics a fid’afavorir la convivència entre les persones i els animals de companyia vetllantperquè es pugui assegurar el seu benestar”, ha explicat Casals.A més, s’ha creat una pàgina web específica, amb la voluntat d’englobar tota lainformació sota una mateixa plataforma i facilitar la seva transmissió a tota laciutadania. El nou portal, www.agricultura.ad/animalscompanyia, ja es pot consulari s’anirà nodrint de tota la informació que es desenvolupi durant la campanya.
El més llegit