Dimarts, 29 d'abril de 2025
És notícia

Andorra limita l’apagada a només “deu segons” gràcies a la possibilitat de rebre energia de França

Avatar photo
Red Eléctrica torna a aportar subministrament al país, que de moment continua proveint-se a partir de la xarxa francesa

L’apagada elèctrica que aquest dilluns ha afectat la península Ibèrica ha deixat Andorra al marge, ja que els efectes de la manca de subministrament s’han notat “durant deu segons” al Principat. Des de Forces Elèctriques d’Andorra (FEDA) han explicat que en aquest curt període de temps es va identificar la falta de tensió a la xarxa de l’estat espanyol, amb la qual s’estava proveint el centre i el sud del país, i es va bascular l’alimentació de tot el territori andorrà cap al costat francès. Una situació que es manté, tot i que des de Red Eléctrica se’ls ha indicat que ja han tornat a aportar subministrament al país. Així, detallen que aquesta situació els permet recuperar “la línia de socors” en cas de qualsevol incident al costat francès.

La companyia elèctrica andorrana gestiona les interconnexions d’alta tensió de tots dos estats veïns, així com la producció pròpia del Principat, que compta amb una central hidroelèctrica com a principal recurs. En el moment de l’incident, les estacions transformadores i repartidores de la Margineda i d’Encamp eren alimentades pel costat espanyol i es van quedar sense subministrament elèctric entre 5 i 10 segons. Mentrestant, al nord del país, tant Canillo, com el Pas de la Casa, Ordino, la Massana i una part d’Encamp, no es van veure afectats per l’apagada.

El director general de FEDA, Albert Moles, ha explicat que la capacitat que té Andorra per satisfer la seva demanda elèctrica a través de l’estat espanyol i el francès els permet gestionar de forma fàcil situacions com la de l’apagada d’aquest dilluns, ja que, ha afirmat, disposen d’una “flexibilitat i sobirania” molt gran. Des de la companyia també han explicat que en els darrers anys han duplicat la capacitat de la interconnexió amb França i que està planificada una inversió important per renovar i ampliar que procedeix de l’Estat, que connecta amb la subestació d’Adrall, a Ribera d’Urgellet (Alt Urgell).

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
Hostaleria Lleida

La Federació d’Hostaleria de Lleida titlla de “desastrosa” la jornada d’aquest dilluns per l’apagada

Notícia següent
CAP de Sort

L’apagada elèctrica va obligar el CAP de Sort a traslladar els medicaments a la comissaria dels Mossos

Notícies relacionades