Andorra la Vella posa en funcionament un sistema de pagament en línia

La Massana implementa un sistema de licitació electrònica, el primer d'Andorra

El Comú –ajuntament– d’Andorra la Vella ha posat en funcionament un sistema per poder fer pagaments en línia, fet que suposa una millora “per facilitar el dia a dia dels ciutadans”, ha informat la institució en un comunicat aquest dimarts .

D’aquesta manera, no caldrà desplaçar-se a Casa Comuna –seu de l’ajuntament– ni al servei de circulació per satisfer multes i notificacions de pagament.

Aquests tràmits es poden fer directament des d’un dispositiu electrònic, escanejant un codi QR o accedint al portal web www.tributs.andorralavella.ad, que dirigiran l’usuari a la plataforma de pagament.

Així, a partir d’ara, els ciutadans d’Andorra la Vella quan rebin una carta de notificació de pagament d’un deute, un tribut o una sanció veuran que el document inclou un codi QR i “simplement” l’hauran de llegir i ja es carregarà a la plataforma limport i la referència del pagament.

L’accés, segons assegura el Comú a la nota de premsa, “és senzill, fàcil i automàtic” i no requereix una autenticació digital prèvia, sinó que el procediment és directe.

Aquest nou canal de pagament fa uns dies que està en funcionament i “ja s’han fet més de 400 pagaments en línia i s’ha constatat una reducció de les visites presencials” a les diferents oficines comunals.

CAP A L’ADMINISTRACIÓ ELECTRÒNICA
La cònsol major –alcaldessa– d’Andorra la Vella, Conxita Marsol, ha manifestat que el nou sistema és un “pas decidit” per anar introduint la possibilitat de fer alguns tràmits i avançar cap a l’administració electrònica.

Per la seva banda, la consellera –regidor– de tràmits, tributs i deutors i de recursos humans, Letícia Teixeira, ha detallat que els pagaments en línia estan integrats en una nova aplicació, ja disponible a les plataformes de distribució digital d’Apple i Android.

Aquesta aplicació vol ser un nou canal de comunicació amb els ciutadans i ofereix diferents serveis i informació útil de la parròquia –municipi–, com l’agenda d’actes, l’estat del servei d’autobús comunal o les places disponibles als aparcaments.

SISTEMA DE LICITACIÓ ELECTRÒNICA A LA MASSANA
Per la seva banda, el Comú de la Massana ha presentat a una seixantena de proveïdors una nova plataforma de licitació electrònica, que posarà en marxa el proper mes de març.

Serà la primera administració d’Andorra que disposarà d’un sistema de licitació electrònica.

El conseller de Finances, Jordi Areny, ha explicat que fa temps que el Comú de la Massana treballa en la transformació digital i que, amb la licitació electrònica, “es pretén guanyar en eficàcia i transparència, a més de facilitar la concurrència”, resumeix el comunicat del Comú de la Massana.

El nou sistema també permetrà reduir els desplaçaments i millorarà l’eficiència en la gestió en integrar-se tots els processos, segons ha explicat la cap de Compres del Comú de la Massana, Natalie Riba.

Un cop s’implementi definitivament el sistema, les empreses que vulguin participar en processos de contractació pública amb l’administració de la Massana hauran de presentar les ofertes a través del web www.lamassana.ad.

Des del portal, podreu consultar l’estat dels expedients i enviar les ofertes.