El nou Heliport Nacional d’Andorra s’ha inaugurat aquest dilluns en un acte institucional presidit pel cap de Govern, Xavier Espot, que ha qualificat la infraestructura de projecte "llargament reivindicat" i ha destacat el seu valor estratègic per millorar la connectivitat, la seguretat i la capacitat de resposta davant emergències.
Durant la inauguració, Espot ha recordat que la iniciativa té una llarga trajectòria i que els primers passos per dotar el Principat d’un heliport nacional es van començar a plantejar l’any 1985. "Des de l'any 1985, d'una manera desigual i diferent, s'ha anat treballant per poder-nos dotar d'un heliport nacional i, finalment, aquesta infraestructura avui és una realitat", ha afirmat.
El cap de Govern ha atribuït l’èxit del projecte tant a la perseverança de les persones que hi han treballat durant dècades com a la col·laboració entre les administracions públiques i el sector privat. En aquest sentit, ha assegurat que la nova infraestructura és un exemple de cooperació que ha permès fer realitat una actuació que considera "absolutament imprescindible" per al país.
Millora de la seguretat i les emergències
Més enllà de la seva funció com a infraestructura de transport, Espot ha posat especial èmfasi en la seva utilitat per a la gestió d’emergències. Segons ha explicat, l’heliport permetrà reforçar la resposta davant urgències sanitàries, operacions de rescat i altres situacions crítiques en què "està en joc una vida humana".
Tot i que encara queden alguns tràmits administratius i aspectes tècnics per completar abans que l’equipament sigui plenament operatiu, el Govern confia que es converteixi en una infraestructura de referència i que ampliï les possibilitats dels heliports que fins ara han prestat servei al territori andorrà.
Una aposta de futur per a la connectivitat
Espot ha remarcat que el projecte s’ha dissenyat amb una visió a llarg termini. "Quan es fa una infraestructura d'aquestes característiques es fa pensant en els propers decennis", ha assenyalat, tot destacant que l’heliport està preparat per donar resposta tant a les necessitats actuals com a les que puguin sorgir en el futur.
Pel que fa a l’impacte econòmic, el cap de Govern ha defensat que una millor connectivitat afavorirà l’activitat empresarial, facilitarà l’arribada de nous residents i contribuirà a captar visitants amb un elevat poder adquisitiu. Segons Espot, la infraestructura ha de convertir-se en una eina per impulsar un model de creixement basat en la qualitat i la diversificació.
"Crec que és una palanca de cara a la diversificació del nostre turisme i del teixit dels nostres residents", ha precisat Espot.
Amb aquesta inauguració, Andorra culmina un projecte que havia estat objecte de debat i planificació durant més de quaranta anys i que el Govern considera clau per reforçar la competitivitat i la projecció internacional del país.