Andbus detecta una reducció del mercat rus

El mercat exterior s'ha reduït, però la pujada del mercat interior permet tenir unes xifres totals semblants a les d'abans de la pandèmia

L’empresa ANDBUS ha tancat la temporada d’hivern 2021-22, amb un total de 270.000 viatgers transportats, el que significa un 12% menys en comparació al mateix període de la temporada 2019-20. Tot i que la companyia andorrana ha superat, les expectatives creades a principis d’any, sí que és cert que “encara no estem en les xifres de prepandèmia” ha indicat el CEO Dani Vinseiro.

El volum de negoci d’ANDBUS, com la de la majoria de companyies del sector, es divideix segons la tipologia de viatger (intern i extern). És aquí on hi ha hagut la diferència en comparació a la temporada 2019-20. Enguany, hi ha hagut una reducció del mercat rus, cosa que en el 2019-20 no hi havia. A més, la resta de mercats, tot i estar més aprop de les xifres prepandèmia, encara estan per sota, cosa que ha reduït el nombre de viatgers.

D’altra banda, el mercat interior, gràcies als nous serveis portats a terme per la companyia que en el 2019-20 no hi eren, ha tingut un augment de viatgers, i això ha fet que el nombre de viatgers transportats, tot i estar per sota de les xifres prepandèmia, s’acostin.

En aquest sentit Dani Vinseiro ha volgut deixar clar que “seguirem treballant per donar el servei que els nostres usuaris ens demanen”. Vinseiro ha afegit “de cara a la temporada vinent esperem millorar les xifres de la prepandèmia, tenint present que ara tenim una collontura que abans no teníem. El mercat rus és inexistent però en canvi, el mercat intern cada vegada està més concenciat de l’utilització del transport públic”.

Vinseiro ha explicat també que “les enquestes que els nostres viatgers omplen estan donant un grau de satisfacció d’un 9,8 sobre 10, cosa que certifica la qualitat del nostre producte. Aquest fet i l’aposta per la sostenibilitat són els camins que estem potenciant”.