La 41a Setmana del llibre en català, celebrada la setmana passada al Moll de la Fusta de Barcelona, s’ha tancat amb 247 llibres andorrans venuts. El Ministeri de Cultura, Joventut i Esports i l’Associació d’Editors d’Andorra i l’Associació Llibre del Pirineu han fet una valoració molt positiva de la participació del país en aquesta fira.
Els títols més venuts han estat:
Ficció
– Bel Ami, de Guy de Maupassant, d’Edicions Trotalibros, amb 21 exemplars venuts. – Perquè no repensem el canibalisme?, d’Albert Pijuan, de Medusa editors, amb 16 exemplars venuts.
No ficció
– Parets de pedra seca, d’Editorial Andorra, amb 12 exemplars venuts. – Llegendes d’Andorra, d’Àlvar Valls i Roser Carol, d’Anem Editors, amb 11 exemplars venuts.
Infantil i juvenil
– Marmi i el curiós barret, de Susanna Isern, d’Editorial Andorra, amb 3 exemplars venuts.
L’acollida de les activitats proposades per donar a conèixer tant la producció editorial d’Andorra i del Pirineu com els nostres escriptors ha sigut molt positiva. Tot el matí del dissabte 16 de setembre, anomenat el Matí d’Andorra, es van dedicar a les presentacions d’11 novetats de diferents editors i autors a l’escenari 3. Les presentacions o altres activitats relacionades amb les novetats suposen sovint un augment important de vendes.
La presència de la ministra de Cultura, Joventut i Esports, Mònica Bonell, i de la directora de Promoció Cultural, Montserrat Planelles, a les quals les va rebre el representant dels editors, Jaume Siurana, i la directora de La Setmana, Cristina Domènech, van oferir una acollida especial que va permetre consolidar la relació que existeix des del 2012, primer any que Andorra hi va participar.