El Viver d’Empreses de Tortosa ha engegat una campanya per donar a conèixer-se entre la ciutadania que encara no sap quines ofertes formatives i ocupacionals s’hi ofereixen. Per aquesta raó, des de l’Ajuntament de Tortosa s’ha posat en funcionament una nova imatge corporativa, Tortosactiva, que ens recorda força a la que s’usa des de fa anys a la capital del país (Barcelona Activa).
Una imatge que dona força i presència al nom de la ciutat i que, alhora potencia aquest esperit d’activar tant els joves com aquelles persones de més edat en la inserció laboral. De fet, el Viver d’Empreses va néixer amb l’objectiu d’ajudar els joves d’entre 16 i 30 anys a trobar feina, o bé, a facilitar-los una formació. Però, el pas dels anys, ha fet que els tècnics se n’adonin que la realitat social és ben diferent i diversa i que han de poder estar al servei de tothom.
En el marc de la presentació de la nova marca als mitjans, l’alcalde de Tortosa, Jordi Jordan, ha destacat que “volem fomentar l’emprenedoria des dels valors de la solidaritat, la tolerància i el respecte al medi ambient” a través d’aquesta nova imatge que renova la senyalística, el marxandatge i les instal·lacions del Viver. Per acabar reblant que “pretenem posar les instal·lacions al mapa fent-les atractives tant a les persones que volen trobar feina com per oferir eines i suport als empresaris i emprenedors”.
A més, també s’ha posat en funcionament un nou web (www.tortosactiva.cat) que presenta un disseny dinàmic, clar i intuïtiu a l’abast de tothom i unes noves xarxes socials. El web es divideix en quatre grans eixos temàtics: formació, ocupació, empresa i emprenedoria. Com a novetat en destaca un nou servei d’assessorament per a joves emprenedors, la possibilitat de fer tots els tràmits en línia, així com el programa de l’Aula Mentor.
A continuació, l’alcalde, acompanyat de la regidora de Promoció Econòmica, Pilar Caballé, ha fet una visita institucional al Viver, on ha pogut conèixer les instal·lacions en les quals els aprenents de comercials es dediquen a fer pràctiques de vedes dels productes més típics de la D.O. Terres de l’Ebre com l’arròs, l’oli o les clementines. Les autoritats han saludat també els alumnes del curset d’iniciació a les eines d’ofimàtica, que estaven elaborant unes felicitacions nadalenques.
Pel que fa a les dades d’aquest darrer any, el Viver d’Empreses integra més de 700 empreses que interactuen amb ells per oferir ofertes de feina i per cercar perfils d’interès per a una futura contractació. Aquest període també ha demostrat l’alta demanda del servei de l’espai Coworking i l’èxit dels programes com 30 Plus, Treball i Formació o Treball als Barris. Així doncs, un total de 159 persones s’han posat en contacte amb el Servei Local d’Ocupació que té un índex d’efectivitat del 94%, aproximadament. Actualment, el Viver d’Empreses compta amb vuit despatxos i quatre naus per a ubicar-hi les activitats industrials i de distribució.