Nou accident a l'AP-7: Un camió perd el control i acaba bolcant al mig de l'autopista

L’avís s’ha rebut quan faltaven pocs minuts per a les vuit del vespre a través del 112

13 de novembre de 2025 a les 20:40h

La tarda d’aquest dijous ha deixat un nou ensurt a l’AP-7 a l'altura del Baix Camp. Un camió ha bolcat poc abans de les vuit del vespre al punt quilomètric 271,8, dins el terme de Mont-roig del Camp i en direcció nord. Segons les primeres dades, el vehicle hauria patit l’accident en solitari i el conductor ha resultat ferit lleu.

L’avís s’ha rebut quan faltaven pocs minuts per a les vuit del vespre a través del 112 i fins al lloc s’hi han desplaçat patrulles dels Mossos d’Esquadra, dotacions dels Bombers i efectius del SEM. El sinistre provoca retencions amb un carril obert. 

Trànsit vol reduir la velocitat a 80 km/h pels camions a l'Ebre 

 La reducció de la velocitat a 100 km/h a l’AP-7 en el tram sud i a 80 en el cas dels camions és una de les mesures que el Servei Català de Trànsit té sobre la taula per reduir la sinistralitat. Així es va traslladar en una reunió que va mantenir el director, Ramon Lamiel, amb els transportistes dimecres. Es tracta d’una proposta en estudi que s’aplicaria en sentit sud en uns 30 quilòmetres entre Amposta i l’Hospitalet de l’Infant, i que, en cas de validar-se, es traslladaria al govern espanyol. La Federació Empresarial d’Auto Transports de Tarragona ja ha advertit que aquestes mesures són pedaços, ja que el tram de l’AP-7 a l’Ebre amb dos carrils és insuficient per garantir el pas dels 12.000 camions diaris que hi circulen.

En els últims dies, dos accidents han tallat l’AP-7 durant moltes hores, un amb un camió cisterna el cap de setmana a l’Ametlla de Mar, i dimarts amb tres camions implicats a l’Aldea.

Dimarts, el propi Lamiel ja va apuntar que estaven estudiant una reducció de la velocitat. En declaracions a l’ACN, va explicar que des de Trànsit s’estava analitzant la sinistralitat a la demarcació de Tarragona, amb el focus a l’Ebre, ja que de Calafat a Camarles en sentit sud, hi ha una recta de baixada “molt imponent” en què els camions “pateixen”. Els camions tenen prohibit avançar en aquest tram a l’Ebre i tampoc poden circular per l’N-340.

“Hi ha un projecte del Ministeri sobre la taula de velocitat variable i ens sembla molt bé, però nosaltres també analitzarem tocar velocitats en aquesta zona per controlar la via en aquest tram concret de l’Ebre”, va afegir.

Els transportistes de la província de Tarragona, però, demanen executar les obres per convertir l’N-340 en autovia i ampliar l’autopista amb un tercer carril.