Sis municipis de l’Ebre participen en el projecte Artesania 360

Avatar photo

L'acció també busca evitar que continuïn desapareixent oficis artesans sense relleu generacional a les Terres de l’Ebre

Avui el centre cívic d’Alcanar ha acollit el projecte Artesania 360 amb la participació de prop de 90 alumnes de l’Institut Sòl de Riu. El projecte permetrà que l’estudiantat de 3r d’ESO de la comarca conegui els oficis artesans a través d’una experiència pràctica i que rebi informació completa sobre les formacions d’oficis artesans i artístics a Catalunya. L’objectiu és que els adolescents puguin contemplar l’artesania com una opció professional més a tenir en compte un cop finalitzada l’etapa de secundària. Alhora, l’acció també busca evitar que continuïn desapareixent oficis artesans sense relleu generacional a les Terres de l’Ebre.

Artra ha posat en marxa el projecte de la mà del teixit artesà del territori el projecte Artesania 360o. Professionals de dilatada experiència i d’altres joves talents emergents presentaran a l’alumnat una artesania contemporània, d’ús, viva, identitària i, també, digital, en un projecte que s’inicia com una prova pilot, amb la voluntat d’estendre’l a la resta de Catalunya en pròximes edicions.

La primera fase del projecte té lloc del 14 al 29 de novembre i es desenvolupa entre sis poblacions de la comarca del Montsià, totes les que tenen institut. Hi participen gairebé un miler d’alumnes dels centres educatius d’Acanar, Amposta, Santa Bàrbara, La Sénia, La Ràpita i Ulldecona, on estudien els adolescents de les 12 poblacions del Montsià.

Els artesans participants són Gisela Chortó, Llatadora; Núria Romeu, Vitrallera; Laia Altadill, Joiera; Maria Lanau, Joiera; Jordi Lluch, Forjador; Jordina Bravo, Barretaire i Florista; Teresa Marta Batalla, Ceramista; Joan Mateu, Picapedrer, i les artesanes llatadores d’Artpauma, Maria Cinta i Pepita. El projecte incorpora també la participació d’una dissenyadora de producte, Cinta Íñiguez, que treballarà en tàndem amb el col·lectiu artesà i l’alumnat.

Maribel Ramon, regidora d’Educació, explica que “l’alumnat hi participa en horari lectiu i de manera curricular durant tot el curs escolar 2022- 2023, en diferents fases, en què realitzarà peces d’artesania, coneixerà un dels oficis amb més profunditat i podrà formar part d’un itinerari d’orientació formativa per a l’alumnat interessat en l’oferta oficial vinculada a l’artesania i els oficis artístics. També es farà un retorn dinàmic de l’experiència viscuda i tancament de la formació i projecte”.

El projecte compta amb el suport d’Artesania de Catalunya i els Departaments d’Empresa i Treball, Educació, Cultura i Igualtat i Feminismes de la Generalitat de Catalunya; Diputació de Tarragona; els ajuntaments d’Amposta, Alcanar, Santa Bàrbara, La Ràpita, La Sénia i Ulldecona; el Consell Comarcal del Montsià i l’IRMU. Col·laboren l’Associació d’Artesans de les Terres de l’Ebre; COPATE, l’Escola per l’Art i la Cultura de les Terres de l’Ebre; l’Escola d’Art d’Amposta; Prisma Cultural i Tataküa Coop.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

ÚLTIMA HORA: Un ferit per arma de foc a Barcelona

Notícia següent

Finançament públic per a les tècniques de reproducció humana assistida

Notícies relacionades