Manel de la Vega aposta per la construcció d’un nus logístic a l’Aldea

Avatar photo

Les obres del corredor del Mediterrani van a bon ritme assegura Manel de la Vega

“La inversió què està duent el govern de Pedro Sánchez al corredor del Mediterrani tindrà la seva continuïtat amb la construcció d’un nus logístic a l’estació de  l’Aldea, imprescindible per atraure la implantació d’empreses, per fixar llocs de treball i serveis, motor de desenvolupament econòmic de les Terres de l’Ebre. En aquest sentit, facilitarem la col·laboració publico-privada, imprescindible per desenvolupar el territori”, Manel de la Vega candidat del PSC al senat.

Les obres del corredor del Mediterrani van a bon ritme, l’abril de l’any passat es van adjudicar obres per valor de 68 milions d’euros, des de Castelló fins a l’Ametlla de Mar i inclou també el ramal de Tortosa- l’Aldea per implantar el sistema europeu de gestió de transit ferroviari, i al novembre es van licitar 167 milions d’euros entre Castelló, Vinaròs i la Boadella per substituir les vies actuals per ample internacional. “A tall d’exemple i perquè ens féssim una idea de la magnitud de l’obra, ja s’han comprat 100.000 travesses”.

Pel PSC són imprescindibles aquestes obres per crear riquesa al territori, perquè això portarà millors serveis. Per fer front a l’arribada de més empreses necessitem més sòl industrial disponible i l’ampliació del polígon Catalunya-Sud, juntament amb el corredor del Mediterrani són el reclam per generar noves implantacions i consolidar les existents que tenen falta d’espai, alhora que s’abaratirà l’exportació dels productes i reduirem la petjada de carboni.

L’aposta ferroviària del govern de Pedro Sánchez al territori consisteix també en  la millora de la línia R-15, en la qual ja s’han fet obres, i en millorar la funcionalitat de l’estació de Mora la Nova amb la construcció d’una nova base de manteniment que cal fer-la compatible amb el Museu del ferrocarril. Aquesta és una prova evident que el Govern d’Espanya creu en el territori i que per tant fa inversions, com és també la supressió d’un pas a nivell a Móra la Nova, que té un cost de 2,1 M. d’euros.

“No solament hem de millorar la infraestructura, que són les vies de tren,  sinó que està en marxa la renovació del parc de trens regionals, per un valor de 1.800 milions d’euros, que entraran en funcionament a partir de l’any 2025 i que actualment estan en construcció, i substituiran els trens més antics de les línies R-15 i R-16”.

“Els nous trens disposaran d’una capacitat de més de 900 viatgers, en comte dels actuals 700, seran més accessibles, còmodes i disposaran de wifi”. Acaba dient Manel de la Vega.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Talls de circulació per obres a la ronda Litoral i la B-20 aquest cap de setmana

Notícia següent

Els Mossos d’Esquadra detenen una parella al Pallars Sobirà per tràfic de drogues

Notícies relacionades