Els alcaldes de L’Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, i de Palamós, Maria Puig, es van trobar aquesta setmana a Palamós amb l’objectiu d’iniciar la planificació del calendari d’activitats vinculades a l’agermanament entre ambdues localitats. Aquestes accions es desenvoluparan principalment durant el 2027, any en què es complirà el desè aniversari de la signatura oficial del pacte.
La trobada va tenir lloc dimecres 29 de juliol, moment en què es van començar a definir algunes propostes que conformaran un programa centrat especialment en les festes majors dels dos municipis.
Objectius i prioritats dels alcaldes
Tant Gaseni com Puig han remarcat la importància d’impulsar activitats que mantinguin la implicació activa de les entitats locals. En aquest sentit, volen promoure iniciatives culturals, patrimonials, gastronòmiques, esportives i festives que fomentin la interacció entre les comunitats socials de L’Ametlla de Mar i Palamós. També han posat especial èmfasi a incentivar la participació dels col·lectius més joves i les persones grans.
Pròxims passos en la coordinació municipal
Després d’aquesta reunió inicial, està previst organitzar noves trobades amb tècnics i regidors municipals perquè puguin concretar-se millor les propostes i fixar un calendari definitiu per al conjunt d’activitats programades durant el 2027.
Lligams històrics entre L’Ametlla de Mar i Palamós
L’agermanament entre aquests dos municipis costaners es va formalitzar l’any 2017 amb l’objectiu de consolidar una relació ja existent marcada per forts vincles familiars, culturals i socials. La tradició pesquera compartida ha estat clau en aquest vincle: durant la primera meitat del segle XX fins als anys seixanta diverses famílies pescadores de L’Ametlla van emigrar cap a Palamós.
Aquestes famílies han arribat a superar ja quatre generacions integrant-se plenament en el sector pesquer palamosí. Moltes llars tenen connexions directes o indirectes entre els dos pobles, fet que reforça els llaços humans més enllà del vessant institucional.
Un vincle institucional de més de 50 anys
L’objectiu principal del pacte és promoure trobades periòdiques on entitats locals puguin participar activament en els actes organitzats pels municipis agermanats. Així es pretén potenciar el teixit social mitjançant intercanvis que tinguin lloc al llarg de tot l’any.
El precedent institucional més antic data del 1975 quan es va atorgar el nom de Palamós a un carrer ubicat a L’Ametlla. Aquell mateix estiu hi va haver reciprocitat quan una via pública palamosina va ser batejada amb el nom d’Ametlla de Mar. Concretament, el Ple municipal celebrat a Palamós el 29 de juliol acordà denominar així la via situada entre la plaça de la Catifa i el far local.
Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
