Entren en vigor les noves restriccions de velocitat a l’AP-7: Camions a 80 km/h i turismes a 100 km/h

La mesura, que s’aplicarà inicialment durant sis mesos, s’ha avançat abans de l’operació sortida del pont de la Constitució

05 de desembre de 2025 a les 14:20h

Les noves restriccions de velocitat a l’autopista AP-7 al tram ebrenc ja han entrat en vigor. Des d’ahir, els camions tenen la velocitat màxima limitada a 80 km/h i els turismes a 100 km/h en el tram que s’estén entre Calafat i Amposta, al sentit sud. Aquesta mesura, anunciada pel Govern a finals de novembre, s'ha avançat abans de l'operació sortida del pont de la Constitució, tal com han confirmat fonts del Servei Català de Trànsit (SCT).

Inicialment, la consellera d'Interior, Núria Parlon, havia indicat que les restriccions s’aplicarien un mes després, però la seva implementació ha estat accelerada amb la finalització de la instal·lació dels senyals verticals que indiquen la nova limitació. Aquesta mesura s'ha adoptat després de diversos accidents en el tram, inclòs un d'un camió cisterna a l'Ampolla, que va provocar un caos circulatori. També s'ha produït un sinistre mortal recent entre tres camions, que va generar més preocupació pel trànsit d'aquesta zona.

Tram afectat i objectius de la mesura

El tram afectat pel nou límit de velocitat va des del punt quilomètric 288, a Calafat (Ametlla de Mar), fins al punt quilomètric 332, a Amposta. La mesura afecta només el sentit sud, un tram que presenta dificultats per als vehicles pesants, ja que la baixada fa més complicades les frenades. Aquesta zona és també on es produeixen la majoria d’accidents greus, segons dades de Trànsit.

La reducció de la velocitat forma part d'un pla de xoc implementat pel Govern per reduir la sinistralitat en aquest tram, on aquest any ja han mort 15 persones, un augment significatiu respecte als 7 morts de l'any anterior. A més de la nova restricció de velocitat, el pla inclou nous carros radar, més controls i inspeccions, i formació específica per a camioners estrangers.

Crítiques al moviment veïnal

El moviment veïnal "Mai més peatges" ha expressat les seves crítiques a la mesura, assegurant que aquesta només serveix per amagar la manca d'inversions en seguretat a l'autopista. El portaveu del moviment, Llorenç Navarro, ha afirmat que la mesura és una manera de “passar la culpa” a la ciutadania, quan el problema real és la “negligència política” i la falta d'inversió en millores de seguretat.

El moviment ha recordat la necessitat urgent de construir un tercer carril a l'autopista, així com de millorar la N-340, i ha destacat que les tanques de seguretat actuals estan “obsoletes”. A més, han subratllat que l’entrada en vigor de la mesura coincideix amb l’inici de l'operació sortida, el que segons ells sembla una mesura per "curar-se en salut" abans d’un moment de màxima afluència.

Finalment, Navarro ha criticat també la manca de protocols efectius en cas d'accident i ha recordat que “a nosaltres ens obligaran a posar-nos llumetes”, mentre que no s’han pres mesures similars per a les condicions de seguretat dels vehicles pesants.

Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo
Veure biografia
El més llegit