Els Bombers de la Generalitat han hagut d’activar en les darreres hores diversos dispositius de recerca i rescat a diferents punts de Catalunya arran de la desaparició de tres excursionistes.
Rescat al Perelló (Baix Ebre)
Ahir al vespre, a les 20.16 h, el telèfon d’emergències 112 va rebre l’avís de la desaparició de dues persones que feien la ruta de les pintures rupestres de Cabrafeixet, al municipi del Perelló.
Immediatament, es va desplegar un operatiu format per quatre dotacions dels Bombers, amb el suport del Grup d’Actuacions Especials (GRAE). Els equips de recerca van aconseguir localitzar els dos excursionistes, que es trobaven desorientats però en bon estat de salut. Després de ser assistits, van ser acompanyats fins al seu vehicle sense que fos necessària cap atenció mèdica addicional.

Recerca activa a Albanyà (Alt Empordà)
Paral·lelament, des d'ahir a la tarda, continua activa la recerca d’un altre excursionista desaparegut a la zona d’Albanyà, a l’Alt Empordà. L’home formava part d’un grup que feia una ruta per l’entorn del Santuari de la Mare de Déu del Mont quan es va separar dels seus companys. L’avís es va donar a les 19.11 h.
Durant la nit, els Bombers van desplegar un ampli dispositiu amb una dotzena de dotacions, incloent-hi unitats del GRAE, el Grup de Recolzament d’Activitats Subaquàtiques i amb el suport de drons per poder rastrejar millor la zona de muntanya. Aquest matí, el dispositiu s’ha reforçat fins a 18 dotacions amb la incorporació de la Unitat de Comandament Mitjà (UCM), que coordina les tasques sobre el terreny.
Els Bombers mantenen la recerca oberta amb l’objectiu de localitzar l’excursionista al més aviat possible i recorden la importància de planificar adequadament les sortides a la muntanya, informar del recorregut previst i portar sempre material i dispositius de comunicació adequats per prevenir situacions de risc.