Els veïns de Calaf (Anoia) porten més de dos dies sense Internet ni telèfon i no hi ha data de restabliment del servei. L’alcaldessa del municipi, Montse Mases, denuncia a l’ACN que és el segon tall que pateixen en pocs dies i que ja en porten sis en el que va d’any.
Dissabte i diumenge passat van quedar-se’n sense i, un cop solucionat, es va repetir el dijous. Des de llavors que no s’ha resolt. “Ens diuen que és més greu del que semblava i que hi estan treballant i no sabem si ha estat robatori de cable, un tall de fibra, no ens diuen res”, es queixa. L’alcaldessa exigeix solucions a Telefònica: “Que mirin si cal fer inversions, com ara soterrar el cable o el que faci falta”. La incidència podria haver afectat altres municipis de la zona.
“Normalment passa en dijous o divendres i el dissabte, dia de mercat a Calaf, molta gent no va amb efectiu i els comerços no poden cobrar amb targeta”, explica. “La gent està indignadíssima”, diu l’alcaldessa, Montse Mases, que recorda que en aquest municipi hi viuen sobretot persones grans que “queden totalment desprotegits”.
Segons diu, els telèfons fixos no van i el senyal dels mòbils va i ve sense garanties. Aquest cop, a més, coincideix amb un cap de setmana llarg per als veïns d’àmbit metropolità i molta gent ha vingut a passar uns dies a fer turisme rural i a consumir producte local. “És un greuge, volen que tinguem comerç que no hi hagi despoblament però, una cosa tan simple com això fa que es desmunti tot”, lamenta.
L’última comunicació que ha tingut amb la companyia és que des de les vuit del matí s’hi estava treballant i que continuaran fins a resoldre-ho. “Però això ja m’ho van dir ahir”, es queixa l’alcaldessa.