Dilluns, 13 de gener de 2025
És notícia

Sostre Cívic construirà 60 habitatges de protecció oficial

Avatar photo

Ho faran en règim cooperatiu de lloguer a la Carretera del Pont de Vilomara, en uns terrenys cedits per l’Ajuntament de Manresa

La cooperativa Sostre Cívic construirà una promoció d’un mínim de 60 habitatges de protecció oficial en règim de lloguer a la Carretera del Pont de Vilomara número 121, a la cantonada amb el carrer Pilar Bertran Vallès, en uns terrenys de titularitat municipal. L’objectiu del projecte és generar nous habitatges protegits a preus inferiors als del mercat lliure de lloguer i impulsar una oferta d’habitatge assequible.

Així ho ha explicat aquest matí l’alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia, en una visita al solar on s’aixecarà la promoció, que també ha comptat amb la presència de Yabel Pérez Moreno, tècnic d’Impuls de Projectes i membre del Consell Rector de Sostre Cívic, de Jamaa MBarki El Bachir, regidor d’Habitatge de l’Ajuntament de Manresa, i de representants de l’Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central, ens de referència del món cooperatiu al territori.

El nou edifici tindrà una superfície construïda de 7.800 metres quadrats, amb quatre espais col·lectius i dos locals comercials, a més de places d’aparcament. La construcció seguirà criteris de sostenibilitat energètica, de consum quasi zero (nZEB), amb producció d’energia de fonts renovables, construcció amb materials i sistemes constructius de baix impacte i amb una mínima generació de residus i reutilització de materials. La construcció de l’edifici contempla àmplies zones comunitàries pensades per compartir espais entre tots els veïns i veïnes, els usos de les quals els decidiran els mateixos veïns i veïnes.

Tots els habitatges, que seran gestionats per Sostre Cívic, seguiran el model d’habitatge cooperatiu en cessió d’ús. Es tracta d’una alternativa no especulativa i de gestió col·lectiva i democràtica, un model a cavall entre la propietat i el lloguer, en què la tinença de l’immoble pertany a la cooperativa i els veïns i veïnes que en són sòcies participen i gaudeixen d’un dret d’ús indefinit, transmissible i a un preu estable. Les persones que hi vulguin viure hauran de ser sòcies de la cooperativa i fer una aportació de capital inicial (encara per definir) que serà retornable si mai deixen l’immoble.

Fons Next Generation

Segons ha detallat l’alcalde Aloy, el projecte manresà ha estat un dels seleccionats a la convocatòria de subvencions del ‘Programa d’ajuts a la construcció d’habitatges en arrendament social en edificis energèticament eficients’ del ‘Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR)’, finançat amb els fons Next Generation de la Unió Europea.

El pressupost total de l’actuació s’estima en 13.479.575,11 euros i l’aportació dels fons Next Generation en un màxim de 2.494.867,50 euros. La resta de finançament es completarà amb recursos propis de Sostre Cívic (aportació dels socis usuaris, recuperables al marxar) i amb finançament extern. L’Ajuntament de Manresa està tramitant el dret de superfície a favor de la cooperativa, que és previst que s’aprovi aquest mes d’abril, i rebrà un dels dos locals que es preveuen a l’edifici, de 500 metres quadrats.

Pel que fa al calendari, és previst que la redacció del projecte s’efectuï al llarg del 2023 i que les obres es puguin iniciar a mitjan 2024, amb la previsió de poder inaugurar el nou edifici el 2026.

Millorar l’accés a l’habitatge

Sostre Cívic té com a finalitat millorar l’accés a l’habitatge mitjançat la construcció, rehabilitació, conservació i administració d’habitatges per a l’aprofitament i benefici dels seus associats. La cooperativa té per objecte dur a terme projectes d’habitatge cooperatiu en cessió amb un model més just i accessible d’accés i tinença, no especulatiu, transformador i d’acord amb els principis de l’economia social i solidària. En l’actualitat té més d’un miler de socis que promouen un model alternatiu d’accés a l’habitatge, a través de la divulgació, l’assessorament, la cerca de finançament i la promoció i gestió d’habitatge cooperatiu en règim de cessió d’ús. Actualment, gestiona un total de 9 projectes en convivència que representen 120 habitatges, i 26 projectes amb 550 habitatges més que seran realitat en pocs anys. Recentment, ha estat reconeguda amb un premi plata als Premis World Habitat de l’ONU, els premis líders en habitatge a escala internacional.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Parets del Vallès rep el premi a millor ajuntament en transformació digital

Notícia següent

L’Hospitalet, ajuntament capdavanter en administració digital

Notícies relacionades