Dijous, 18 d'abril de 2024
És notícia

Es localitza l’avaria d’internet a Solsona i despleguen una nova infraestructura per millorar-ne el servei

Avatar photo

Les persones afectades poden fer una reclamació

Els talls en el servei de telefonia i internet de Movistar que han afectat Solsona des del passat 17 d’agost es van resoldre ahir a les deu de la nit amb el desplegament d’una nova xarxa procedent de Mollerussa, després de constatar que l’avaria era provocada per l’atenuació esporàdica i intermitent del senyal en la xarxa anterior.

És una solució alternativa que es monitorarà durant una setmana per verificar-ne l’estabilitat abans de donar per definitivament solucionada la incidència en la connexió amb fibra òptica. Així ho ha exposat el director general de Telefónica a Catalunya, Chema Casas, aquest matí en una reunió telemàtica que ha mantingut amb l’alcaldessa, Judit Gisbert, la presidenta del Consell Comarcal, Sara Alarcón, i el secretari de Polítiques Digitals de la Generalitat, David Ferrer, juntament amb altres representants de la companyia.

Judit Gisbert i Sara Alarcón han remarcat la relació d’incidències que han patit Solsona i la comarca els darrers anys i com s’han intensificat enguany en freqüència i durada (el 24 de maig, del 16 al 18 de juny i del 17 al 24 d’agost).

Ambdues han traslladat la “indignació i desesperació de la ciutadania i les empreses pels prejudicis que han suposat aquestes avaries, tant a nivell econòmic com en el dia a dia dels usuaris”.

La presidenta del Consell ha demanat a l’operadora que es compensi el conjunt d’abonats deixant de facturar-los el mes d’agost. “Seria un gest important de comprensió de la magnitud del problema, ja que hi ha la sensació que al Solsonès som usuaris de segona”, ha dit Alarcón. No obstant això, el representant de Telefónica ha respost que el servei no ha deixat de funcionar per a tots els usuaris per igual i cadascun d’ells ha de fer la reclamació, ja sigui un particular o una empresa. “Estudiarem i donarem resposta a cada
reclamació”, ha afirmat.

Dret a reclamar indemnització

Els abonats particulars que s’hagin vist afectats han de trucar al 1002 o 1004, o bé tramitar la reclamació d’indemnització a través de l’aplicació de Movistar. És important que guardin el número d’incidència per fer-ne el seguiment. La companyia disposa d’un mes per respondre i, si no ho fa, les persones afectades poden presentar-se a l’Oficina del Consumidor del Consell Comarcal. En cas de dubtes, també s’hi pot trucar, al 973482003 (ext. 100). En aquests moments des d’aquest servei s’estan tramitant les reclamacions del juny, ja que les últimes han d’esperar a què arribi la factura. Pel que fa a les activitats econòmiques afectades, poden contactar amb l’operadora a través del 1489 o el 1002, en funció del tipus de contracte.

Millora definitiva el 2023

La reunió d’avui ha servit per posar sobre la taula la problemàtica de fons en la qualitat de les telecomunicacions de Telefónica al Solsonès. En aquest sentit, el director d’operacions de Telefónica a Catalunya, Carles Busquets, ha reconegut la important envergadura d’aquesta última avaria i la dificultat tècnica per detectar-la, que ha obligat a avançar una inversió inicialment prevista per a l’any vinent. Preveuen donar per completada la millora de la qualitat del servei durant el primer semestre del 2023 apropant la xarxa IP amb un node a Pons. De totes maneres, des d’ahir a les deu de la nit s’han d’haver donat per acabats els talls intermitents de telefonia i internat.

Paral·lelament, l’Ajuntament de Solsona prepara una demanda amb els seus serveis jurídics pels prejudicis que ha suposat treballar sense el servei en condicions des del 17 d’agost.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

ÚLTIMA HORA: Un accident a l’AP-7 entre un camió i tres turismes deixa sis persones ferides

Notícia següent

Cinc persones exploten sexualment a una dona les 24 h del dia

Notícies relacionades