L’Oficina de Turisme de Vic serà el punt de recollida de “Vic City”, un joc de taula ambientat en la capital d’Osona on els seus carrers, places i passejos icònics n’esdevenen protagonistes. El projecte pretén rendir homenatge a la ciutat amb l’objectiu de donar a conèixer els llocs, festes i esdeveniments més emblemàtics mentre s’hi juga.
El preu del joc és de 36 euros i un euro de cada venda es destinarà íntegrament a La Marató de TV3 d’enguany, per afavorir la investigació en l’àmbit de les malalties mentals. Qui el compri podrà escollir també si vol destinar un altre euro a entitats o establiments que estableixen els promotors, en cas de no escollir-ne cap, es destinarà un altre euro a la Marató.
El joc parla de les costums vigatanes i dels seus llocs emblemàtics, mentre es transcorre per alguns dels carrers i places més emblemàtics del centre històric, com la Plaça Major o el carrer Jacint Verdaguer. Les cartes del riu Méder i del riu Gurri inclouen premis o sancions relacionades amb temàtic de la ciutat i el Merma, la Vella o el Nen són algunes de les fitxes que farà servir qui hi jugui.
La producció del joc és totalment sostenible, ja que s’ha elaborat amb cartró, fusta i paper i és reciclable en la seva totalitat.
Vic City estarà a la venda fins a finals del mes de novembre i es produirà sota demanda. Per això, es podrà reservar de manera totalment gratuïta en aquest enllaç i es podrà recollir a l’Oficina de Turisme, ubicada a la plaça del Pes.
Projecte cultural jove
El projecte ha estat impulsat per un grup de jovent emprenedor, encapçalat per la vigatana Carla Viñas i per Oriol Farràs i Jordi Noguera, ideòlegs de la iniciativa. “Vic City” neix de l’experiència personal dels seus impulsors que van crear fa un anys un joc personalitzat i arran d’aquesta experiència el projecte s’ha anat ampliant per diversos indrets del país per donar a conèixer la cultura catalana ens els diferents indrets del territori, com és el cas de Berga, Igualada, Manresa o Olot.
Enguany els esforços s’han destinat a crear el joc de taula inspirat i ambientat en la capital d’Osona. “La situació de la pandèmia, la cultura popular i l’estima dels vigatans i vigatanes vigatans per la seva ciutat han estat claus en la decisió de fer realitat Vic City”, expliquen els seus impulsors.