Divendres, 25 d'abril de 2025
És notícia

La Mel i la Fusta fan arribar la teràpia amb gossos a l’Institut Lacetània de Manresa

Avatar photo
L’orientador i coordinador del SIEI de l’institut, Àlex Sanmartí, ha assegurat que la presència dels animals ha provocat efectes positius en els alumnes
gossos-escola-manresa

La Mel i la Fusta són dues gosses que, des de fa un temps, s’han convertit en companyes dels nois i noies de l’Institut Lacetània de Manresa. Amb 1.800 alumnes, aquest institut és un centre d’alta complexitat i té una ràtio d’estudiants amb necessitats especials que li permet tenir un SIEI (Suport Intensiu a l’Escolarització Inclusiva) al mateix centre. Això implica tenir una dotació extraordinària de professionals integrats al claustre. Entre les activitats que fan amb aquests alumnes, hi ha la teràpia amb gossos. Els animals ajuden, entre d’altres, “a millorar les habilitats de relacionar-se”, segons explica el coordinador del SIEI, Àlex Sanmartí. “Els alumnes de ja saben que els gossos formen part de les aules. Són un més”, admet.

Tot i que la iniciativa de la teràpia assistida amb gossos inicialment està pensada per millorar el benestar emocional de l’alumnat amb necessitats educatives especials, també poden participar-hi altres joves del centre. El projecte es duu a terme amb la col·laboració de l’escola canina Els Tres Pins de Balsareny, que són els encarregats d’ensinistrar les gosses Fusta i Mel. Enric Bruch i Marta Vallverdú són terapeutes de l’escola canina i asseguren que, més enllà del joc i les carícies, treballar amb gossos facilita que es generin vincles positius que afavoreixen el benestar emocional i personal de l’alumnat.

De fet, Bruch assegura que amb els gossos “es pot treballar qualsevol cosa”: “La seguretat en un mateix, l’autoestima, la paciència, saber fer valoracions constructives, entre d’altres”. “Qualsevol aspecte que vulguis treballar, amb els gossos funciona molt millor”, explica. En aquest sentit, diu que la teràpia amb gossos contribueix a reduir l’ansietat i millorar l’estat d’ànim de l’alumnat “gràcies al contacte afectiu i a la sensació de calma que transmeten els animals“. Altres aspectes que es treballen amb la teràpia amb gossos són la millora de la motricitat, l’equilibri i la coordinació. De fet, la terapeuta Marta Vallverdú creu que la teràpia amb gossos “va bé per a tothom, tinguis necessitats educatives especials o no les tinguis”.

Per la seva part, l’orientador i coordinador del SIEI a l’Institut Lacetània, Àlex Sanmartí, considera que la teràpia amb gossos està ajudat l’alumnat a “millorar les habilitats de relacionar-se” i també a “gestionar-se emocionalment”. El Pau i la Montserrat són dos dels alumnes del centre que ja han participat en l’activitat amb gossos i la valoren molt positivament. “És una satisfacció molt gran”, admeten.

La teràpia amb gossos es complementa amb un curs de cuina que s’ha posat en marxa aquest any també entre l’alumnat amb necessitats educatives especials. Des de l’institut consideren que cuinar és una activitat que “fomenta la responsabilitat, la paciència i el treball cooperatiu i que, a la vegada, serveix per promoure els hàbits saludables, reforçar l’autonomia i potenciar la creativitat dels alumnes”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
imma-tor-afer-exteriors

La defunció del papa Francesc no afectarà la despenalització de l’avortament

Notícia següent

La Draperia de Valls presenta els nous projectes al seu local del Barri Antic

Notícies relacionades