La jove violada a Manresa per un noi que es va fer passar per policia revela l'horror viscut: "Era molt violent"

Un dels pèrits, expert en perfils criminals, s'ha referit a l'acusat com a un "agressor sexual en sèrie i amb caràcter violent"

26 de març de 2026 a les 14:42h

Aquest dijous, l'Audiència de Barcelona ha acollit el judici contra un home acusat d'haver agredit sexualment i retingut durant diverses hores una noia en una zona apartada del polígon dels Trullols de Manresa. Segons el relat de la víctima, aquella nit va viure moments d'extrem terror. La jove va declarar que "entre el fred i la seva agressivitat, no em deixava anar i el temps se'm feia etern".

L'acusat, que es troba en presó preventiva des del moment de la detenció, ha mantingut un comportament disruptiu durant el judici, amb intervencions fora de context i actituds irrespectuoses. Aquest fet va provocar que el jutge l'expulsés temporalment de la sala. A més, va sol·licitar retirar-li les manilles, però li van ser denegades. En l'únic torn en què se li va permetre parlar, va afirmar: "No estimo cap dona. Només la meva mare i ni això", declaració que ha quedat registrada.

Els fets es remunten a la matinada del 12 de gener del 2025, quan l'acusat presumptament es va presentar davant la víctima a la sortida d'una discoteca fent-se passar per policia. Aquesta estratègia li hauria permès guanyar-se la confiança de la jove per conduir-la fins a un indret aïllat. Allà s'haurien produït diverses agressions físiques i sexuals seguides d'una detenció il·legal dins d'una barraca durant aproximadament quatre hores.

La víctima, que ha declarat des d'una sala separada per evitar contacte directe amb l'acusat, ha detallat que l'agressor la traslladava entre diferents barraques on ella patia constantment actes violents. Ha assegurat: "La persona era molt agressiva, em va agafar pel coll, em va tirar a terra i em volia treure els pantalons". També ha explicat com va perdre control sobre els seus objectes personals i mòbil mentre sentia que perdia la vida entre el fred intens i el risc constant.

Aquest episodi ha deixat seqüeles psicològiques importants en la jove. Ha manifestat sentir-se permanentment en alerta: "Ja no soc la mateixa; surto al carrer amb por, no confio en ningú i he perdut la fe en la humanitat". Actualment rep tractament psicològic intensiu amb medicació augmentada per controlar l’ansietat derivada dels fets.

Davant del tribunal també ha comparegut una testimoni clau: una dona que va trobar la víctima semi despullada dins d’una cabanya sense llum ni possibilitats d’ajuda. La testimoni descriu com estava tremolant pel fred extrem: "No podia parlar; estava sense sabates i amb els pantalons mig caiguts". Quan l’acusat va sortir breument del lloc, aquesta persona li va preguntar què havia passat; ell es va escapar immediatament abans que arribessin els Mossos d’Esquadra.

A més, un amic de la víctima present aquell dia ha explicat com van ser abordats per un individu vestit com a policia marroquí que els exigí documents identificatius intentant quedar-se sol amb ella. Aquest testimoni confirma que l’agressor anava sol i mostrava actitud intimidatòria cap als dos joves.

Poc després dels fets denunciats, els Mossos van localitzar l’acusat fora domicili familiar després d’haver fugit saltant des del segon pis quan van acudir al seu habitatge buscant-lo. Es confirmà també mitjançant punxades telefòniques intents posteriors infructuosos de contractar serveis sexuals o domèstics.

L’arrest es produí finalment a Terrassa quan es trobava en un restaurant; segons fonts policials, mostrà gran resistència durant la detenció tot colpejant agents fins intentar fugir malgrat portar manilles posades.

Davant el tribunal hi ha intervingut també un expert criminalista qui qualifica l’acusat com un "agressor sexual en sèrie", destacant tres casos previs similars comesos anteriorment per aquest mateix individu.
Segons aquest pèrit, "Té una estratègia planificada consistent en enganyar les víctimes mitjançant rols autoritaris (com fer-se passar per policia) per després traslladar-les a llocs apartats on perpetrar les agressions sense interrupcions". Així mateix descriu el perfil com a "rondador", especialment orientat cap a dones originàries d’Amèrica Llatina.

L’informe mèdic forense corrobora clarament les seqüeles posttraumàtiques diagnosticades: trastorn d’estrès posttraumàtic amb dificultats per sortir sola al carrer o dormir adequadament.
Els especialistes confirmen doncs les conseqüències físiques i psicològiques greus causades pels fets objecte del procés judicial.

Totes dues parts acusadores —fiscalia i acusació particular— mantenen fermament les seves peticions condemnatòries:
el reclam dels 17 anys de presó, pels delictes tipificats com d’agressió sexual amb penetració, detenció il·legal, així com un delicte lleu relacionat amb lesions.
En canvi, defensa reclama absolució total argumentant manca de proves suficients.
El cas ja està vist per sentència.

Sobre l'autor
Adrià Torres foto
Adrià Torres
Veure biografia
El més llegit