Igualada programa noves sessions formatives per enfortir el sector turístic de l’Anoia

La iniciativa ofereix formació gratuïta en àmbits com la transformació digital, la sostenibilitat i la inclusivitat, de la mà d’experts de referència del sector.

09 de setembre de 2025 a les 20:19h

L’Ajuntament d’Igualada continua desplegant el programa formatiu adreçat a empreses i professionals del sector turístic de l’Anoia per ajudar-los a fer front als nous reptes i oportunitats del sector.

Aquesta iniciativa forma part del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació i s’emmarca en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per la Unió Europea – Next Generation EU.

El programa, iniciat el passat mes de maig, ofereix un total de 40 hores de formació gratuïta repartides en 13 sessions, tant presencials com en línia. Les sessions s’estructuren al voltant de quatre grans àmbits: innovació i experiències turístiques, màrqueting digital i comercialització, transformació digital i tecnologia en el turisme, i turisme sostenible i inclusiu.

La formació s’adreça a allotjaments turístics, establiments de restauració, comerços, empreses d’activitats turístiques i altres professionals vinculats a la promoció i gestió turística del territori. 

Els participants disposen d’una plataforma formativa amb tots els materials, enregistraments de les sessions online i recursos complementaris.

La propera sessió serà Domina la fotografia amb el mòbil: tècniques per impactar a xarxes i web. Una bona imatge pot marcar la diferència. En aquesta sessió aprendràs a treure el màxim rendiment a la càmera del teu mòbil, descobrint tècniques professionals per captar l’atenció del teu públic a Instagram, pàgines web o campanyes digitals. Una formació pràctica per aconseguir resultats visuals potents, encara que no siguis fotògraf.

La sessió anirà a càrrec de Josep Morató, propietari de l’empresa Produeix Feeling i especialista en fotografia, vídeo, realitat virtual i emissió de continguts en streaming.

La sessió tindrà lloc el dia 22 de setembre de 9:30 h a 13:30 h  i es realitzarà en format online.

El programa formatiu continuarà amb la sessió De la teoria a la pràctica: la IA Generativa aplicada a un negoci turístic. Una sessió 100% pràctica on aprendràs a utilitzar eines com ChatGPT per aplicar la intel·ligència artificial al teu negoci turístic. Descobriràs com crear continguts atractius, definir Buyer Persones, generar estratègies de màrqueting digital i optimitzar el SEO de manera eficient i creativa.

La sessió serà impartida per Montse Peñarroya, experta en Marketing Digital Internacional. A més de dirigir la seva empresa, es dedica a la docència, la investigació i la impartició de conferències en esdeveniments nacionals i internacionals.

La sessió es desenvoluparà el dia 6 d’octubre de  9:30 h a 11:30 h i es realitzarà en format online.

La següent sessió porta per títol Innovació i creativitat en el disseny de productes turístics. Aquesta sessió partirà d’una pregunta clau: som tots creatius? Descobrirem les barreres que ens limiten i aprendrem tècniques per potenciar la creativitat en l’àmbit turístic. A través de dinàmiques com els sis barrets per pensar d’Edward de Bono, crearem propostes turístiques que combinin innovació, valor afegit i diferenciació. Una sessió pensada per a professionals que vulguin repensar els seus productes turístics amb una mirada renovadora.

La sessió anirà a càrrec de Gemma Albors, consultora i formadora a Albor Consultoria Turística i docent en el màster de Direcció d’Empreses Turístiques i en cicles formatius de turisme i hoteleria  al CETT , centre adscrit a la Universitat de Barcelona.

La sessió tindrà lloc el dia 20 d’octubre de 9:30 h a 13:30 h en format presencial a Cal Maco (Plaça de la Creu, 18, Igualada)

 

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit