Dissabte, 10 de maig de 2025
És notícia

Miquel Vives: “Igualada ha fet els deures per garantir l’aigua de boca”

Avatar photo

El regidor ha contestat així a les declaracions de Poble Actiu sobre la gestió de l’aigua en temps de sequera

Aquest dimecres, el regidor de Sostenibilitat de l’Ajuntament d’Igualada, Miquel Vives, ha respost les declaracions del grup municipal de Poble Actiu sobre la gestió del govern d’Igualada de l’aigua freàtica i sobre el seu ús, titllant el govern de ser “negacionstes de la sequera”.

Miquel Vives ha volgut aclarir, en primer lloc, que el biollac que s’ha ubicat al Parc Central no és en “cap cas una mesura per la sequera com afirma el grup de Poble Actiu”, sinó que és una mesura “d’optimització dels recursos hídrics de què disposa la ciutat”, ja que aquest espai s’ha convertit en “una gran illa climàtica que afavorirà la reducció de la temperatura de l’entorn en moments de calor elevada, alhora que fomentarà i multiplicarà la biodiversitat d’amfibis, ocells i insectes pol·linitzadors”.

Vives ha recordat a més que l’aigua que omple el llac “és aigua freàtica que es troba en grans quantitats al subsol de la ciutat”. En el cas del biollac part d’aquesta aigua s’ha usat per omplir “una sola vegada el llac, ja que es tracta d’un circuit natural que es depura mitjançant l’acció de la vegetació i dels elements naturals que l’empresa encarregada d’executar el projecte ha ideat i estudiat per tal de garantir que sigui un ecosistema autosuficient”. En aquest projecte, i en tots els altres projectes verds que s’han tirat endavant, l’ajuntament ha apostat per “plantar espècies autòctones amb baix manteniment i baix consum d’aigua”.

Vives ha volgut remarcar amb contundència que, fins al moment, aquesta aigua freàtica del subsol de la ciutat va fins a la depuradora de forma innecessària i provoca un cost que pot estalviar-se. “Estem estudiant quina és la millor forma de reutilitzar l’aigua, de moment ja apostem per regar i netejar la ciutat amb aquest recurs”.

Responent a les declaracions de Poble Actiu sobre l’aqüífer Carme-Capellades, Vives també ha explicat que la situació ha millorat en aquests últims anys en gran part per “l’aposta de l’Ajuntament d’Igualada per connectar-se a la Llosa del Cavall, sense aquest pas indispensable no s’hauria pogut garantir l’aigua de boca per la ciutat ni permetre la regeneració de l’aqüífer”.

Finalment, el regidor de Sostenibilitat, ha demanat que més enllà de la picabaralla electoral “cal ser seriosos i responsables, Poble Actiu ha d’explicar quines són les seves propostes, més enllà de restringir l’aigua de boca als ciutadans, si fos per Poble Actiu a Igualada hi hauria restriccions d’aigua de boca”. Vives ha detallat que aquesta situació no ha arribat, ja que “el govern d’Igualada ha fet els deures: primer garantint l’aigua de boca per tothom i, en segon lloc, apostant per usar totes les fonts possibles d’aigua freàtica per reduir al màxim l’ús d’aigua de boca”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

En Comú Podem Tarragona presenta la llista per a les eleccions municipals

Notícia següent

Competició d’escacs oberta a tots els nens del país

Notícies relacionades