Igualada demana a la Generalitat que agilitzi i impulsi la creació del futur Eix Transversal Ferroviari

La instal·lació d'aquesta infraestructura podria transformar la mobilitat i la cohesió territorial de Catalunya

01 d'octubre de 2025 a les 15:42h

El passat divendres 26 de setembre, el Vendrell va acollir un debat organitzat per la Fundació Pro Vegueria Penedès sobre el futur de l’Eix Transversal Ferroviari, un projecte considerat clau per al reequilibri territorial i econòmic de Catalunya. La sessió va reunir alcaldes, regidors i representants institucionals d’arreu del territori, que van coincidir a defensar la necessitat de donar un impuls decidit a aquesta infraestructura estratègica.

En representació d’Igualada hi va ser present el regidor de Mobilitat i portaveu del govern municipal, Miquel Vives, que va aprofitar la seva intervenció per traslladar directament al secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, la importància que el projecte deixi de ser només una proposta i es materialitzi en fets concrets.

Vives va destacar que l’Eix Transversal Ferroviari “trenca la concepció radial actual del transport ferroviari i permetrà reequilibrar el país, generant noves oportunitats empresarials i socials”. També va remarcar que a l’Anoia hi ha un consens total entorn de la seva necessitat, recordant que el Llibre Blanc d’Infraestructures de la Unió Empresarial de l’Anoia ja assenyalava que més de la meitat de les empreses del territori consideren que aquesta connexió milloraria la seva competitivitat.

Segons el regidor, els retards acumulats en la seva execució suposen “un degoteig constant d’oportunitats perdudes”, tant pel que fa al transport de mercaderies com de persones. Per aquest motiu, va instar la Generalitat a fer “el pas endavant que el territori reclama des de fa anys”.

Per la seva banda, el secretari de Mobilitat, Manel Nadal, va assegurar que abans que acabi l’any està prevista la licitació de l’estudi d’alternatives del traçat del primer tram de l’Eix Transversal Ferroviari, que ha d’unir Lleida, Cervera, Igualada i Martorell.

Aquest anunci ha estat rebut amb expectació, ja que es considera el primer pas tangible per avançar en una infraestructura llargament reivindicada, que podria transformar la mobilitat i la cohesió territorial de Catalunya.

Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo
Veure biografia
El més llegit