Tercer dia consecutiu de vaga en el sector de l'educació. Aquest dimecres, la convocatòria és per als professionals de Ponent, l'Alt Pirineu i l'Aran i la Catalunya Central.
Els docents han començat la jornada tallant l'A-2 en diversos punts de les comarques de Lleida i la C-55 a Clariana de Cardener i Manresa, en els dos sentits de la marxa. Paral·lelament també han tallat la C-16 a Sant Fruitós de Bages i la C-25 a Manresa.
A l'A-2 els talls han començat a les set del matí, barrant el pas en el tram Lleida-Alpicat en sentit Saragossa i a Soses en sentit Barcelona, segons ha informat el Servei de Trànsit. Posteriorment, cap a les 7:45 hores unes 150 persones han tallat també la via a Alcarràs, primer només en sentit Barcelona i després en els dos sentits. Gairebé a la mateixa hora un altre grup de docents, uns 100, ha tallat la C-55 a Manresa en els dos sentits de la marxa.
Per altra banda, els docents estan portant a terme altres protestes, com tancades o concentracions. A Manresa, una desena de delegats sindicals i professionals va irrompre aquest dimarts a la tarda a la seu dels serveis territorials per exigir que es reprengui la negociació. Segons els sindicats, se'ls va oferir reunir-se amb el secretari de Millora Educativa, però ho van rebutjar perquè reivindiquen que la negociació ha de ser a escala de país i no només territorial. Davant d'això, van decidir allargar la tancada durant la nit.
Tercer dia de protestes
Les protestes d'aquest dimecres arriben després de les aturades de dimarts al Penedès, el Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre i dilluns al Barcelonès i al Baix Llobregat.
La setmana acabarà amb una vaga conjunta a tot el país.
Tot plegat per exigir al govern que s'assegui a negociar un nou acord de millores salarials i laborals i que deixi sense efecte l'acord assolit fa una setmana amb CCOO i la UGT.
Igual que aquests dies, aquest dimecres estan previstos diversos talls de carreteres, així com marxes lentes. Hi ha manifestacions previstes a dos quarts d'una a Lleida, Manresa i la Seu d'Urgell, on, a més, es concretaran accions durant el Saló de l'Ensenyament.
