Dimecres, 15 de gener de 2025
És notícia

Bacardit (Junts), vol convertir Manresa en la ciutat amb més i millor llum de Catalunya

Avatar photo

El candidat de Junts també proposa repensar les Festes de la Llum i també crear un nou esdeveniment de llum a la primavera, entre altres accions

L’alcaldable de Junts per Manresa, Ramon Bacardit, vol convertir Manresa en la ciutat amb  més i millor llum de Catalunya. “La capital del Bages ha de ser exemple de la transició  energètica i per la il·luminació la façana històrica i els edificis patrimonials de la ciutat”,  assegura. 

“Manresa és llum. Des de la mare de déu de l’Alba al misteri de la Llum fins a la il·lustració  ignasiana, la llum ens identifica i aporta els tres grans referents icònics de la ciutat: la Seu,  la Sèquia, la Cova. Però el concepte de la llum ha de ser, també, la base per a indicar el  futur de la ciutat”, recalca. Així, assenyala que la llum és un fil conductor, transversal, de  l’estratègia de la ciutat que es concreta en quatre eixos d’actuació i que s’han de potenciar.  

 

La llum com a identitat de ciutat 

Per a fer-ho, proposa, d’una banda, consolidar i promoure la llum com a identitat ciutadana.  “Manresa pot aprofitar molt més el patrimoni que representa la llum, especialment  concentrat en la nostra festa major d’hivern, com un potent element d’identitat i de  projecció”, assegura el candidat. Així, proposa crear una comissió ciutadana per repensar  les Festes de la Llum i crear un nou esdeveniment anual a la primavera vinculat amb  la llum. “Volem promoure una actuació de significació per a la ciutat que vinculi la creativitat  i el coneixement en relació al concepte de la llum”. I també promourem un nou un festival de  música electrònica i llum. 

  

Il·luminació de les façanes i el patrimoni històric de la ciutat 

El següent eix d’actuació que el candidat proposta és la llum com a valoració patrimonial:  “Som la ciutat de la llum i hem d’enlluernar”, destaca. Per això, es planteja com a projecte  estratègic abocar-se a la il·luminació de la façana històrica de Manresa a partir dels  seus principals monuments, la Seu i la Cova, i els edificis patrimonials de dins la  ciutat.  

“Farem un projecte exemplar d’il·luminació de la façana històrica de la ciutat amb criteris  estèticament efectius i energèticament eficients. Des de Sant Pau a les balmes de la Vall del  Paradís i a les del Puig Cardener, fins a la Torre Santa Caterina, farem la millor façana d’una ciutat catalana”, assenyala. També “ajudarem a la restauració i la il·luminació de les  façanes emblemàtiques dels edificis privats de la ciutat i per a la rehabilitació d’edificis  catalogats”. 

 

Potenciar un entorn urbà ben il·luminat 

El tercer projecte per a convertir Manresa en la ciutat de la llum s’emmarca en la “necessitat  de disposar d’un entorn urbà ben il·luminat”, ha explicat l’alcaldable. “Elaborarem un Pla  d’Energia Eficient”, assegura. “L’Ajuntament ha de ser model i exemple de la transició  energètica”. “Apostarem per l’energia verda i produïda aquí i per contractes amb  comercialitzadores catalanes, informarem amb dades obertes del consum de tots els edificis  i vehicles de l’Ajuntament i de les empreses públiques i impulsarem les Comunitats  Energètiques”, afirma el candidat. 

De la mateixa manera que la llum destaca i realça, una bona il·luminació urbana també  genera atracció, vitalitat, seguretat i comunitat. És per això que l’alcaldable també proposta  redactar el Pla Director d’Il·luminació de la ciutat, una iniciativa per millorar la qualitat de  vida de la comunitat, la funcionalitat i optimització de la llum i la seguretat. “S’il·luminaran les  places i els carrers i les cantonades fosques per garantir la seguretat dels veïns i per a  afavorir l’activitat cultural, social i comercial”. 

 

La llum ens fa visibles al món 

“La vinculació de Manresa amb la llum ens permet establir relacions estratègiques per al  seu posicionament i projecció a nivell internacional”, ha puntualitzat Bacardit. Per això es  proposa que la ciutat participi com a membre actiu de la xarxa de col·laboració internacional  que engloba les ciutats de llum: la LUCI (Lighting Urban Community International), una  xarxa molt activa que posa en contacte ciutats i professionals de la il·luminació  compromesos amb l’ús de la llum com una eina per al desenvolupament urbanístic, social i  econòmic. 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El PSC de Terrassa aposta pels equipaments esportius de proximitat

Notícia següent

Jordi Jordan (Movem-PSC) proposa mesures a Tortosa per lluitar contra el canvi climàtic

Notícies relacionades