Bacardit (Junts) proposa crear una gran avinguda arbrada a Manresa

Avatar photo

L'objectiu de Junts per Manresa és la transformació de les carreteres de Cardona i Vic, enllaçant-les amb les de Santpedor i el Pont de Vilomara

L’alcaldable de Junts per Manresa, Ramon Bacardit, proposa una intervenció de  transformació urbana que ha de generar una nova façana de la ciutat, consistent en  vertebrar una gran avinguda urbana, de cap a cap de la ciutat, mitjançant la  transformació de les carreteres de Cardona i Vic i enllaçant aquesta amb les de  Santpedor i el Pont de Vilomara. Aquesta gran “Avinguda Central de Manresa” (ACM), es completarà amb la creació de diversos equipaments i infraestructures de  mobilitat al voltant.

 

“Les carreteres de Vic i de Cardona són, a hores d’ara, les vies més transitades  de la ciutat i, per això, són la carta de presentació que ofereix als visitants”; en aquest sentit ha assegurat que la imatge que donem és d’una ciutat sense verd, amb voreres estretes i façanes deixades. Però, per a Bacardit, la transformació d’aquestes carreteres en Avingudes arbrades, amb llum i voreres amples no només millorarà la  imatge de la ciutat, sinó que comportarà una transformació i millora radical en el  conjunt de la ciutat i dels veïns que hi confronten.

 

“Quan la gent comenci a poder  passejar tranquil·lament per aquesta avinguda, s’obrirà comerç, els carrers  estaran ben il·luminats i els propietaris voldran netejar i adequar les façanes: es  tracta d’activar l’espiral de la prosperitat”, diu Bacardit.

 

La proposta consisteix a planificar un seguit d’actuacions que vagin en el sentit de  dotar aquesta avinguda dels elements necessaris per estructurar-la i fer-la possible.  Així, es proposa treballar en paral·lel en diferents fronts:

  • En primer lloc, amb l’execució d’una nova estació de RENFE darrera el pavelló  del Baxi prevista ja al POUM, conjuntament amb un gran aparcament dissuasiu al servei dels usuaris de tren i de la mateixa Ciutat Esportiva del Congost.
  • En segon lloc, amb la construcció d’un nou pont (previst també al POUM) que  connecti directament l’estació i la Ciutat Esportiva del Congost amb la carretera  de Cardona.
  • En tercer lloc, amb la construcció d’aparcaments al centre de la ciutat que  permetin una reubicació efectiva dels vehicles que ara estacionen a aquesta avinguda (ampliació del Puigmercadal, nou aparcament a Bonavista i nou  aparcament a l’estació de busos).
  • En quart, amb la reurbanització de les carreteres de Vic i de Cardona per  ampliar voreres, arbres, llum i zones de càrrega i descàrrega.
  • Finalment, amb l’ampliació de l’aparcament dissuasiu del pont de ferro.
  • Aquest nou eix vertebrador tindria una línia nova de bus que uniria Sant Fruitós, Manresa i Sant Joan de Vilatorrada.

 

Segons Bacardit aquesta proposta transformadora de ciutat, “val menys que  l’operació de la Fàbrica Nova, i representa un model contraposat al qual realitza l’alcalde Aloy; és un model d’intervenció i priorització de les inversions  públiques que incideix directament en la millora de la qualitat de vida de tota la  ciutat i és llavor de canvi en els àmbits de la mobilitat, del comerç i de la  capitalitat de Manresa”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La campanya de la brossa de Tarragona fa pudor

Notícia següent

Més de 60 camins del terme municipal de Vilanova són de domini públic

Notícies relacionades