Dijous, 16 de gener de 2025
És notícia

Bacardit: ”No pararé fins que es faci el desdoblament íntegre de la C-55 entre Abrera i Manresa”

Avatar photo

El candidat canviarà el perllongament de FGC per un gran aparcament, al servei dels usuaris de ferrocarrils

L’alcaldable de Junts per Manresa, Ramon Bacardit assegura que no pararà fins que  es faci el desdoblament íntegre de la C55 entre Abrera i Manresa. “El Bages, el  Berguedà i el Solsonès tenen unes connexions viàries i ferroviàries amb la Regió  Metropolitana de Barcelona absolutament inacceptables i em comprometo a treballar  per la seva millora”. 

“El meu compromís amb Manresa va més enllà dels interessos de cap partit”, i així ho  he fet saber des del primer moment als màxims dirigents de Junts. “Són coneixedors de  la meva determinació per aconseguir aquesta autovia”. “Primer per Manresa; aquesta  infraestructura és imprescindible perquè la nostra ciutat i tot el territori de la Catalunya  Central pugui desenvolupar-se econòmicament”. Continua dient que “no podem seguir  estant desconnectats del pol econòmic del Baix Llobregat; no ens equivoquem:  l’enllaç de la B40 no complirà aquest objectiu”. 

A la vegada, Bacardit ha mostrat “estar perplex pel posicionament de ‘vol gallinaci’, és  a dir de curta volada, que han adoptat ERC i PSC en relació al desdoblament de la C55”,  tot afegint que “darrere l’expressió ‘consens del territori’, s’amaga la voluntat de  no desdoblar la carretera”. Així s’entén que, en comptes de posar calendari a  l’execució dels projectes constructius de desdoblament entre Manresa i Castellbell i el  Vilar aprovats el 2013 i 2015 i, després d’anys d’inacció, l’actual Govern de la Generalitat -a petició de l’alcalde Aloy i amb el suport del PSC- s’ha optat per llençar-los a les  escombraries. En canvi, s’inicia la redacció de nous projectes que no són de  desdoblament, ni de millora de traçat, sinó que simplement serveixen per demorar uns  quants anys més l’execució de l’autovia que necessitem.  

Bacardit assegura, però, que “és just el contrari. El ‘consens de territori’ veritable és el  que hi ha entre la majoria dels ciutadans de Manresa a favor del desdoblament. I ho  veurem a les urnes…”. “Ho he repetit i ho tornaré a repetir: no pararé, treballaré  incansablement perquè tinguem una autovia de 2+2 carrils entre Manresa i Abrera,  sense pal·liatius” puntualitza Bacardit, i recorda que “per les carreteres també hi circula transport públic” en referència als que no volen carreteres per no incentivar l’ús del  vehicle privat.  

L’autopista C16, lliure de peatge 

“Dels 5 peatges que queden al país, els ciutadans de Bages en patim 4, un al nord  i tres al sud. Això és inadmissible”. Bacardit emplaça el Govern de la Generalitat a  implantar el sistema que consideri per tal que tots els ciutadans de Catalunya tinguem  el mateix tracte a l’hora de pagar les vies d’alta capacitat, i que mentre no es faci  efectiu, els ciutadans d’aquestes 3 comarques (Bages, Berguedà i Solsonès) tinguin bonificat al 100% l’autopista de Terrassa-Manresa. 

Millora de les connexions ferroviàries  

En relació a les connexions ferroviàries, el candidat de Junts es compromet a seguir  reivindicant que l’Estat compleixi amb les inversions a Rodalies per tal de poder tenir  connexions a Barcelona en un temps inferior a 1h, tot i que adverteix que “encara que  demà l’Estat es posés a invertir, passarien uns quants anys fins que en veiem els  resultats. Seguirem exigint, però ens cal ser realistes”, ha explicat.  

Pel que fa als Ferrocarrils de la Generalitat, Bacardit es mostra contundent amb la  decisió de perllongar 200m la línia de FGC dins de la ciutat: “Els diners de la Generalitat  són també diners de tots, i és inversemblant com es prenen decisions com aquesta, la  qual no comporta cap millora en el servei ni suposarà un increment de validacions  ni d’usuaris”.  

També s’exclama com una decisió tan important com la d’allargar la línia per Plaça  Espanya, s’hagi pres sense haver complert allò que ja preveu el POUM de  Manresa, que és la redacció d’un Pla Especial d’Infraestructures ferroviàries que  precisament tenia la finalitat d’estudiar amb deteniment opcions ferroviàries abans de  prendre cap decisió. “Atesa la complexitat en la redacció del POUM l’any 2014, i per evitar prendre decisions que hipotequessin el futur de la ciutat, es va considerar  imprescindible realitzar aquest estudi. Ara, amb la decisió unilateral de l’alcalde Aloy de  perllongar per Plaça Espanya, queden descartades altres opcions que podrien resultar  més interessants a llarg termini”. “El primer que faré si soc alcalde és anar a veure  FGC per demanar que aturin la inversió de perllongament (no la de cobriment de  vies) i es destinin aquests milions en la realització d’una aparcament de gran  format, al servei dels usuaris de ferrocarrils”, diu Bacardit.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

‘Empreses amb futur, Tarragona 2030’ reuneix una quinzena de propostes

Notícia següent

Eva Candela: “Protegir i defensar el comerç de proximitat és clau pel nostre model de ciutat”

Notícies relacionades