Dimecres, 24 d'abril de 2024
És notícia

Vandellòs i Hospitalet renoven la seva imatge corporativa

Avatar photo

El nou logotip és més senzill i manté el contingut de l’escut actual

L’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant ha decidit, per acord plenari del 9 de març, implantar una nova imatge corporativa per establir i reforçar l’ús institucional i protocol·lari de l’escut heràldic i desenvolupar una imatge actual i propera de l’ens i dels serveis que ofereix als veïns del municipi.
La nova imatge, elaborada per la dissenyadora gràfica Eva Alonso, presenta una nova aplicació modernitzada de l’escut, un color representatiu del municipi i una tipografia pròpia. El nou logotip està inspirat en l’escut actual –vigent des de l’any 1991- i manté els elements que l’identifiquen, és a dir: la forma de rombe, però amb línies més arrodonides, per fer més amable el símbol i aportar més dinamisme i modernitat; el cap de sable, que representa les armes dels barons d’Entença, antics senyors d’aquestes terres, però de mida més reduïda; i la corona de tres torres, simplificada i integrada amb l’escut per formar una unitat més compacta.

Els dos llorers acostats que hi ha a l’escut heràldic també s’han mantingut, però s’han simplificat: continuen tenint la forma d’un arbre però es representen amb tres fulles. El que sí s’ha canviat del tot és el color: la combinació tradicional de verd sinople, negre i or s’ha substituït per un color de tonalitat verd i blava que fusiona la dualitat de mar i muntanya característica del municipi (el verd sinople de l’escut actual, dels llorers i les muntanyes; i el blau atzur, del mar Mediterrani). “És un color poc utilitzat en institucions, que serà un punt diferenciador amb altres municipis”, assenyala la dissenyadora, Eva Alonso.

Pel que fa a la tipografia, s’ha optat per substituir l’Helvètica per una tipografia de codi obert de Google Fonts: la Roboto, accessible per a tothom, compatible en diferents suports i sense problemes de llicència. Es tracta d’una tipografia molt semblant a l’Helvètica, que ofereix una àmplia família per poder combinar i establir jerarquies i que dóna continuïtat a l’estil més modern i esquemàtic del logotip redissenyat.

La nova imatge corporativa s’anirà introduint progressivament en tots els documents i publicitat que elabora l’Ajuntament; els elements digitals, com ara les pàgines web, les xarxes socials; les retolacions dels vehicles i edificis municipals, els senyals als nuclis urbans, etc. Perquè s’apliqui correctament en cada cas, s’ha elaborat un manual en què es determina la manera com se n’ha de fer ús així com el seguit d’aplicacions necessàries.

Aquestes aplicacions es duran a terme d’acord amb criteris d’eficiència, de tal manera que es puguin emprendre com a part de l’activitat habitual dels serveis de l’Ajuntament, i sense que aquest projecte suposi un cost addicional. A més, la unificació i consolidació de normes en aquest àmbit millorarà la gestió dels recursos i la qualitat dels serveis i permetrà atendre amb més facilitat qualsevol adaptació futura.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’Ajuntament de Tarragona ofereix una xarrada sobre les xarxes socials per a totes les entitats

Notícia següent

Un equip de la UB descobreix el fòssil humà més occidental del continent europeu

Notícies relacionades