Divendres, 29 de març de 2024
És notícia

QUÈ NECESSITA EL CLIENT?

Avatar photo

NIL HIERRO

Sóc advocat i alhora sóc persona. Tracto cada dia amb persones, persones que tenen problemes. La meva feina, per una banda, és tant solucionar aquests problemes com fer-me’n càrrec i deslliurar els Clients durant tot el procés del pes i malsdecap que els venen ocasionant. De fet, un dels punts claus i més importants és transmetre al Client que des que em fa partícep de la seva preocupació i m’encarrega que el defensi i/o assessori ell ja pot dormir tranquil, doncs tot estarà sota control.

Aquesta tasca, d’altra banda, té una part jurídica i de coneixements legals que has de saber transmetre i fer entenedores al Client, -que no només vol que l’ajudis sinó que també té el dret a saber com ho faràs i en base a què- com psicològica. Aquesta segona part, en ocasions tant o més important que l’anterior, és la que allibera de tensions la persona que t’ha vingut a demanar ajuda i requereix tot un seguit d’habilitats i recursos personals que es tenen i d’altres que es van adquirint per experiència.

D’altra banda, un fet a tenir molt en compte és que, quan ens arriba un nou Client al despatx hem de saber, primer de tot, que aquella persona abans d’arribar fins nosaltres ha passat per tot un seguit de situacions, tot sovint força desagradables, i que necessita, sobretot, comprensió i que l’escoltis. En segon lloc, aquella persona està desitjant que li transmetis confiança, un valor fonamental en l’exercici de la professió i sense el qual no es pot ajudar el Client. Posteriorment, és convenient ser resolutiu tot posant totes les eines i coneixements dels què disposes per aconseguir l’objectiu marcat i que alleugerà definitivament el seu patiment, si bé en aquest procés i per mantenir la confiança cal ser transparent i anar informant dels passos que es van donant i, si les circumstàncies ho permeten, sempre que sigui possible cal també fer-lo partícep en la presa de decisions, doncs tenim en les seves mans els seus interessos, ja sigui patrimoni, família, negoci, la seva llibertat personal o qualsevol altre. En aquest sentit, el meu parer és que és convenient que el Client sempre compti amb una còpia de la demanda, contestació, conegui els terminis dels tràmits processals que estan tenint lloc i, per suposat, disposi d’un exemplar de la sentència i, si s’escau, del recurs. Només així es pot oferir transparència i confiança i trencar amb l’opacitat que en determinades professions lliberals es cau quan el professional no informa puntualment de la seva feina i la presa de decisions a qui, precisament, l’ha vingut a contractar i el necessita.

I, a part d’això, sempre és benvingut i apreciat per la persona que ha dipositat en tu tota la seva confiança un tracte humà i calurós que la faci sentir segura, tranquil•la i apreciada. I, si a més a més, tot surt perfecte i guanyes el cas o obtens l’objectiu que s’havia proposat doncs es quadra el cercle. Tanmateix, la realitat de les coses ens marca que no tot està sempre a les nostres mans i de vegades no s’assoleix l’objectiu, però el què és fonamental és que allò que sí ho està ho hem de lluitar amb totes les nostres forces, amb positivisme, empenta, perseverància, tècnica i astúcia.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La Festa Major de Soses encara la seva recta final

Notícia següent

Prop de 180.000 alumnes començaran el curs a la ciutat de Barcelona aquest dimecres

Notícies relacionades