L’Hospital ha recordat que l’increment d’espai, així com la segmentació de les urgències en dues àrees distanciades entre si, forçosament té “un impacte” en l’organització i obliga a fer canvis en la manera de fer les coses. En aquest sentit, la direcció ha detallat que s’estan revisant circuits, procediments i recursos per optimitzar al màxim el funcionament del servei. Un cop assentada l’activitat del servei, està previs que s’incorporin tecnologies i experiències organitzacions que en altres hospitals han donat bons resultats, i que està previst pel darrer quadrimestre de l’any.
Respecte les queixes sobre la falta de personal, la direcció de l’Hospital ha assegurat que s’ha reforçat i es continuarà reforçant el servei d’Urgències que hi hagi augments puntuals d’activitat. Malgrat que durant els primers mesos de l’any s’havia reduït en un 2,2% l’activitat d’Urgències, en el mes de juny s’ha observat un increment del 6,3% especialment de patologia quirúrgica més complexa. Segons detallen, la dotació de personal s’ha incrementat un 8,3% en el conjunt de l’àrea d’infermeria, que en nombre absolut representen gairebé tretze persones més.
Pel que fa al col·lectiu de portalliteres, des de l’inici de l’activitat de l’edifici B es compta amb sis portalliteres més a l’àrea. Durant el mes d’agost, i per fer front a les possibles distorsions de les obres de connexió amb les Urgències de Cirurgia i Traumatologia, s’ha reforçat el servei amb dos portalliteres més per torn, és a dir, vuit portalliteres més.
Denuncien col·lapse del servei
La direcció de l’Hospital del Mar ha emès un comunicat per donar resposta a la carta que van fer arribar el col·lectiu d’infermers, auxiliars d’infermeria i portalliteres denunciant que el servei d’Urgències estava col·lapsat, dos mesos després d’estrenar noves dependències. Segons alerten els treballadors, pel servei passen una mitjana de 160 pacients diaris i que, malgrat que l’espai s’ha ampliat la dotació de personal és “insuficient”, ja que pràcticament és la mateixa.
Els treballadors han denunciat que el tancament de llits a l’estiu fa que es quedin més malalts a Urgències pendents de pujar a planta, i han denunciat que el nou material del servei és “insuficient” o “funciona malament”. A més també han demanat més material per separar i aïllar els pacients als boxes, entre altres mancances.