L’Ajuntament de Sitges fa un pas endavant cap a l’administració electrònica

    El portal neix amb l'objectiu de garantir el dret de les persones a la documentació pública i en el marc de les bones pràctiques pròpies dels governs oberts

    L’Ajuntament de Sitges ha publicat un portal web de transparència a través del qual ofereix als ciutadans informació sobre l’acció de govern, la institució, els serveis, la gestió econòmica i les relacions contractuals, d’acord amb els estàndards establerts i la demanda de la ciutadania. El portal neix amb l’objectiu de garantir la transparència de l’activitat pública i l’accés de les persones a la informació i la documentació pública, i en el marc de les bones pràctiques pròpies dels governs oberts.

    El regidor d’Hisenda, Organització i Govern Obert, Josep Moliné, ha explicat que la publicació del portal “suposa un salt qualitatiu i quantitatiu en l’administració electrònica. L’Ajuntament té prevista una inversió sostenible de 825.000 euros que destinem a avançar en aquest àmbit”.

    Moliné ha afegit que “cal apropar la institució al carrer perquè els ciutadans puguin accedir a la informació real del que passa al seu ajuntament en tots els àmbits”. El regidor ha explicat que “vam començar desenvolupant la facturació electrònica i ara el portal de transparència, amb la idea de publicar al 2018 un nou web municipal general que sigui interactiu i incorpori les noves prestacions”. De fet, aquest passos se sumen a d’altres desenvolupats com la seu electrònica o la Línia Verda de notificació d’incidències de la via pública.

    La iniciativa s’emmarca en l’objectiu d’establir un diàleg, una conversa, amb els ciutadans a través de la qual sigui possible prendre decisions conjuntament per aplicar les polítiques públiques de la manera més intel·ligent i eficient possible, d’acord amb el Pla de Mandat.

    La publicació del portal suposa la participació dels departaments municipals com a responsables del manteniment i actualització de les dades. En aquest procés, s’han establert tres fases de treball: una inicial d’aprenentatge de les eines de publicació del portal, que ja compta amb el 70% del total de dades que s’han previst publicar; una segona fase de publicació de més continguts, avaluació i anàlisi; i una tercera fase de canvi a un nou model amb un web propi i desenvolupament dels tràmits, carpeta del ciutadà, del regidor i la seu electrònica.

    En aquest sentit, el director de Serveis a les Persones, Organització i Govern Obert, Carles Font, ha explicat que “no parlem només d’una nova eina sinó també de canviar el model d’administració electrònica, de canviar la cultura organitzativa de l’Ajuntament”. L’entrada en funcionament del portal implica, així, una nova metodologia de treball que afecta a tots els departaments i serveis. Font ha explicat que el projecte general d’administració electrònica s’anirà implementant durant els anys 2018 i 2019.

    El web és accessible des de www.sitges.cat i s’estructura en cinc blocs: informació institucional i organitzativa; gestió econòmica; acció de govern i normativa; contractes, convenis i subvencions; i catàleg de serveis i tràmits. El portal informa dels indicadors de transparència que acompleix cada continguts, així com l‘índex arxivístic de Catalunya.