Aquest dilluns a l’Ajuntament de Cambrils s’ha presentat les ordenances fiscals i el pressupost del 2024. Es tracta d’una sèrie pujada d’impostos i projectes importants a partir de les ordenances. Aquestes serviran per garantir serveis als ciutadans cambrilencs. L‘alcalde de Cambrils Alfredo Clúa ha remarcat que no deixaran cap família amb necessitats “fora de cobertura”.
El pressupost amb el qual l’Ajuntament que parteix enguany és al voltant d’uns 48 MEUR i l’any que ve serà millor que aquest. Uns dels canvis principals que han proposat els governants són: Impost sobre béns immobles (IBI), que és una de les fonts principals de l’ajuntament que suposa uns 17 MEUR d’ingressos. Està previst recaptar 1,6% més previst per enguany. En aquest cas el regidor d’hisenda, Aleix Rom ha destacat que per tal d’adaptar les ordenances fiscals del pressupost del 2024, proposa una pujada dels coeficients de l’IBI urbà i rural en 8 centèsimes que suposarà un 9,5% en les quotes que paga els ciutadans en aquest impost.
En l’impost de vehicles de tracció mecànica (IVTM) aplicaran un augment de l’1% i que suposaran un increment de guany de 12.500 €. Rom apunta que són canvis que l’Ajuntament considera prudents si es compara amb altres ajuntaments de la zona. No obstant hi haurà altres taxes com ara la de les escombraries que com ajuntament mantindran “congelades. En el mètode de pagaments es podrà fer com anteriorment, amb el fraccionament de l’IBI en dos pagaments i també l’opció d’un mateix titular agrupar tots els seus pagaments i fraccionar-los sense interessos en sis terminis que podrà aconseguir demanant al mateix ajuntament.
Altres canvis significatius que s’aplicaran és l’aixecament de mesures que es van aplicar per la pandèmia. Ordenança que regula l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO), no es prolongarà el pagament de la taxa de l’atorgament de llicències d’obres menors. L’altre aixecament de mesura covid que té a veure en l’ordenança que regula la taxa per llicència d’obertura d’establiments, llicència ambiental i comunicació prèvia, recuperen el mateix import de les taxes que hi havia abans en prepandèmia. Tanmateix, s’haurà de fer front a l’increment salarial als treballadors municipals i suposa un 40% del pressupost.
El mateix Rom ha apuntat que tots aquests canvis tindran un impacte directe i un benefici directe sobre els ciutadans de Cambrils i es veurà reflectit ja l’any que ve. També la necessitat d’invertir en neteja pel benestar comú que serà un dels eixos principals del 2024. El preu de mitjana de l’IBI a Cambrils està números per sota de tant la vegueria del Camp de Tarragona com la del nivell català. Sota l’increment que han anunciat seguirà en aquest nivell mínim de Catalunya. Es tracta d’una pujada prudent i que permet tindre molt més marge en el pressupost en l’any 2024.