Dimecres, 24 d'abril de 2024
És notícia

La participació ciutadana exclosa de l’anomenat “Pacte del Penedès Marítim”

Avatar photo

Segons No Vull pagar C32, les demandes territorials anunciades no aportaran cap solució a la situació de col·lapse que viu la C31 en el tram El Vendrell-Vilanova i tampoc afavoriran l’ activitat econòmica comarcal

La plataforma No Vull Pagar C32 ha enviat un comunicat en el que explica que “la participació ciutadana ha estat exclosa en l’anomenat “Pacte del Penedès Marítim”, les demandes que es presentaran a la Conselleria de Territori no han estat consensuades ni treballades pels diferents actors implicats de les comarques del Garraf i el Baix Penedès tal com es va pactar al gener amb els Consells Comarcals”. Així mateix indiquen que “les demandes territorials anunciades no aportaran cap solució a la situació de col·lapse que viu la C31 en el tram El Vendrell-Vilanova i tampoc afavoriran l’ activitat econòmica comarcal”.

Davant l’ anunci de l’ anomenat “Pacte del Penedès Marítim” de la presentació al Conseller de Territori el proper 20 de febrer d’un document que recull les propostes del territori sobre els problemes de mobilitat existents a les nostres comarques, la plataforma No Vull Pagar C32  ha volgut fer saber a la ciutadania i a l’opinió pública en general, que “hem estat exclosos en la preparació de l’ esmentada proposta”.

Des de la plataforma entenen que tal com es va pactar amb els representants dels dos Consells Comarcals, qualsevol proposta sorgida des del territori ha de néixer d’una taula de treball multisectorial  amb representació de tots els partits polítics, sindicats, empresaris i moviments ciutadans, un document elaborat per alcaldes no representa la visió del territori si no hi ha hagut un consens previ amb la resta d’ agents.

La proposta del “Pacte del Penedès Marítim” afectaria només  a residents i empreses del territori (gratuïtat barrera Cubelles i 60% descompte en els Túnels de Vallcarca), des de No Vull Pagar C32 entenen que només la gratuïtat universal del tram Sitges-El Vendrell solucionarà el col·lapse viari que pateix la C31, això comporta una despesa superior que es sufragaria amb el trànsit induït als Túnels de Vallcarca  per l’efecte bypass d’ aquesta mesura en la N340 i l’estalvi en la no construcció d’ una variant. Pel que fa als Túnels de Vallcarca entenen que les rebaixes també haurien de ser universals i durant els caps de setmana, per tal d’ alleugerir el trànsit a Les Costes del Garraf i promoure l’activitat econòmica, amb un preu màxim de 2,5 € per trajecte. Pel que a aquestes demandes en les tarifes dels peatges haurien d’anar acompanyades d’un replantejament per part de la Conselleria dels projectes de la Lloret-Blanes i el carril reversible a la C16 entre Cercs i Bagà, per tal de poder assumir pressupostàriament aquestes rebaixes d’ una manera temporal fins l’ arribada de la vinyeta com a sistema de gestió.

Per finalitzar han abordat el tema de rodalies, que en la proposta anunciada pel “Pacte del Penedès Marítim” veuen la mateixa inconcreció que al gener i celebren que no hi hagi cap referència al carril VAO.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’exposició sensorial de Cabosanroque arriba a la Sala Portal del Pardo

Notícia següent

Fundación Repsol premia projectes innovadors desenvolupats per alumnes d’FP

Notícies relacionades