La Guàrdia Urbana es forma en com identificar i tractar als animals de companyia

    El curs aporta coneixements teòrics i pràctics sobre com els agents han d’identificar les mascotes i dóna instruccions sobre com utilitzar els lectors de microxips

    temps lectura-Temps de lectura: 2 minuts

    La regidoria de Medi Ambient i Ocupació i la Guàrdia Urbana col·laboren en un curs de formació adreçat als agents de la policia municipal, en el marc de la “Campanya no et perdis”, d’identificació d’animals de companyia que s’està duent a terme a Reus. La campanya que impulsa la regidoria, compte amb el suport de la Guàrdia Urbana, amb actuacions a la via pública de comprovació del compliment de la normativa, especialment en relació al xipatge i el cens dels gossos.

    El curs aporta coneixements teòrics i pràctics sobre com els agents han d’identificar les mascotes i dóna instruccions sobre com utilitzar els lectors de microxips, a més de recordar la documentació que han de portar els propietaris dels animals. Igualment, el curs aporta informació sobre la normativa aplicable, les races considerades per llei potencialment perilloses, i ofereix als agents pautes de com tractar les mascotes a la via pública.

    L’Ajuntament de Reus ha posat en marxa la campanya «No et perdis», per recordar als propietaris d’animals de companyia de l‘obligació de xipar-lo i de censar-lo al municipi de residència. La campanya s’emmarca en el compromís del Govern de Reus amb el civisme i l’exigència de responsabilitat als propietaris d’animals de complir la normativa, tenir cura dels animals i evitar problemes de salut pública.

    La campanya recorda que no complir les obligacions pot ser motiu de sanció. La Guàrdia Urbana dona suport a la campanya, comprovant el compliment de la normativa, amb la finalitat de requerir als propietaris a complir les seves obligacions legals així com sensibilitzar sobre la tinença responsable i l’adopció de comportaments cívics, en relació a la tinença d’animals.

    En aquest sentit, si la Guàrdia Urbana troba algun animal sense xip aixeca acta i el propietari té 30 dies per xipar i censar sense rebre cap sanció. Si passats aquests 30 dies l’Ajuntament (regidoria de Medi Ambient) no té constància de l’alta en el cens aleshores es procedeix a sancionar. Aquesta mesura forma part de la campanya de sensibilització.