El director estratègic del projecte, Pere Macías, ha assegurat que els barcelonins només pagarien el cost de la urbanització del tramvia -xifrat en 67 milions d’euros- que han de servir per construir voreres, adequar les calçades i la construcció dels carrils bici.
La construcció de les vies costaria 88 milions d’euros i els 108 milions restants es dedicarien a la compra de tramvies i material necessari per la infraestructura. Els 88 milions els hauria d’avançar l’Ajuntament però després es retornaria tota la inversió per part de l’ATM, que té les competències en aquest àmbit, així com també hauria d’assumir la resta de despesa per a la compra de material.
Per altra banda, la tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, apunta que els 64 milions de beneficis que aportaria durant 14 anys aquesta unificació del tramvia “es podrien dedicar a reinvertir-los en altres xarxes de transport urbà”.
De fet, aquesta xifra de beneficis s’ha calculat fins al 2032, que és l’any en què finalitzaria la concessió del Trambaix i Trambesós. En cas que el govern local optés per rescindir el contracte abans del 2032, s’ha quantificat que la ciutat hauria d’indemnitzar a les empreses amb una xifra que va entre els 227 i 440 milions d’euros.
La tintenta d’alcalde, Janet Sanz, no creu que es pugui arribar a trencar aquest contracte “perquè es tracta de molts diners públics que hem de destinar a altres necessitats” però Sanz veu un marge de “renegociació del contracte”.
Pere Macías ha confirmat que l’Ajuntament de Barcelona i l’ATM ja han començat a parlar del conveni que ha de servir per estipular com es retornaran els diners que ha d’avançar l’Ajuntament, a l’espera de l’acord polític municipal per tirar endavant aquesta inversió.