Divendres, 29 de març de 2024
És notícia

ERC-Avancem de Lleida demana una enquesta per valorar el servei d’autobús

Avatar photo

El grup va denunciar que 10 dels 14 resultats de l’enquesta de la concessionària no quadraven i l’empresa ho atribueix a “un error de transcripció”

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem a la Paeria insta l’equip de govern a contractar de forma directa una enquesta de valoració de satisfacció dels usuaris dels autobusos urbans per tal de fer un control més exhaustiu sobre l’empresa concessionària i garantir un servei òptim per a la ciutadania.

El portaveu del grup, Josep Maria Baiget, defensa que “l’enquesta de satisfacció dels usuaris és una eina vital bàsica, única i objectiva per controlar la qualitat del servei del transport públic i, per tant, s’ha de vetllar pel seu rigor, veracitat i transparència, i ja hem vist que això no es dóna amb l’externalització de l’enquesta per part de la concessionària.”

Fa un mes ERC-Avancem va denunciar que 10 dels 14 resultats del 2016 de l’Índex de Satisfacció dels Consumidors que l’empresa Autobusos de Lleida Moventis va subcontractar a Apolda i va facilitar a l’última Comissió de Seguiment del Transport Públic de la Paeria no concordaven amb els que es van donar a conèixer l’any passat i va reclamar la documentació original i l’obertura d’un expedient informatiu.

Baiget ha explicat que “Autobusos de Lleida ha admès que les xifres no quadren i ho atribueix a un ‘error que va ser conseqüència d’una transcripció equivocada de dades per part de l’equip tècnic’.”

Una vegada estudiada la documentació aportada per l’empresa, Baiget insisteix que “l’enquesta rectificada posa de manifest que la valoració de 12 dels 14 ítems recollits han baixat respecte l’any 2017 i curiosament només han millorat els paràmetres de ‘recorreguts adequats’ i ‘comoditat de les parades’, fruit d’una proposta de resolució d’ERC-Avancem”.

Baiget destaca que “les valoracions que més han baixat són els ’horaris de funcionament del servei’ i el ‘tracte del personal’, de manera que s’hauria de tenir en compte de cara al futur.” El portaveu adverteix que també ha baixat la ‘puntualitat de pas’ i recorda que “en diverses ocasions hem denunciat mancances en el funcionament correcte de l’aplicació que avisa dels horaris de pas.”

A més de demanar una nova enquesta, ERC-Avancem preguntarà a la propera Comissió Informativa de Sostenibilitat quines mesures exigirà el govern a l’empresa concessionària per millorar els paràmetres negatius.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Allez!, La Tortuga que nunca tuve i Efecto Vacío, finalistes del Reussona 2018

Notícia següent

170 professionals participaran a les activitats programades a la Fira Trapezi

Notícies relacionades