Els menors d’edat passen més de 600 hores a l’any a Instagram

Avatar photo

Instagram ocupa la segona posició en el rànquing de popularitat de xarxes socials només per darrere de Tik Tok

Instagram està d’aniversari. Aquesta xarxa social va ser llançada de manera oficial el 6 d’octubre de 2010 en exclusiva per a iPhone i va arribar a acumular 1 milió d’usuaris registrats en els seus dos primers mesos de vida.

Una xifra que en l’actualitat ronda els 1.386 milions d’usuaris a nivell global, d’acord amb les dades de Statista.

L’app va néixer amb el nom de Burbn i era bastant similar a FourSquare, és a dir, la seva funció principal era la localització. No obstant això, poc temps després, els seus creadors -Kevin Systrom i Mike Krieger- es van adonar que el que realment interessava als usuaris eren les fotos que es penjaven en aquests llocs i van decidir centrar-se en la imatge i els posts. És en aquest moment en què l’app pren el nom d’Instagram, terme que neix dels conceptes “instantània” i “telegrama”, d’aquí el disseny en fotos quadrades que recorda a les fotografies preses amb una Polaroid.

Coincidint amb la celebració del seu onzè aniversari, Qustodio -plataforma líder en seguretat en línia i benestar digital per famílies- ha realitzat una anàlisi sobre el comportament digital dels menors a Instagram.

S’hi recullen dades d’ús entre setembre de 2020 i 2021 a Espanya, Regne Unit i Estats Units.

D’acord amb les dades de la pròpia plataforma, el 2020 les xarxes socials, en general, van experimentar un creixement d’ús en menors del 76% i TikTok va aconseguir arrabassar el primer lloc a Instagram a nivell mundial. De fet, encara es manté al capdavant del rànquing amb 1,61% de diferència.

Tot i passar a ocupar el segon lloc del rànquing d’apps més utilitzades, Instagram no para de créixer i en l’últim any s’observa un augment d’usuaris del 25%. Per països, Espanya se situa al capdavant amb un augment en el nombre d’usuaris en l’últim any del 41%, enfront de Regne Unit (27%) i Estat Units (11%). Tot i que la xifra total d’usuaris menors a USA multiplica per 4 a l’espanyola.

A nivell global, el temps d’ús de l’aplicació per part dels menors ha augmentat un 16%, passant d’una mitjana de 50 min/dia a 58 minuts diaris.

El major increment el veiem a Espanya, on els menors passen un total de 36.500 minuts a l’any a Instagram o el que és el mateix, més de 608 hores a l’any. Les dades de l’estudi mostren una mitjana de 100 minuts al dia a l’aplicació al setembre de 2021 davant dels 69 minuts que passaven el 2020, fet que suposa un augment del 45%; per davant del Regne Unit, on els menors fan servir un 12% més de temps, passant dels 41 minuts diaris als 46 de mitjana en 2021.

Per la seva banda, el temps d’ús de l’app als Estats Units ha experimentat una caiguda del 6%, passant dels 48 als 45 minuts diaris.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La Xina podria començar a envair el 2025

Notícia següent

Sitges preveu celebrar les rues del Carnaval el proper febrer amb circuits tancats

Notícies relacionades