El cost del desplegament dels cossos espanyols ha estat de 31,7 milions d’€

    Per al dispositiu, fins i tot, s'ha recorregut al lloguer de diversos creuers al port de Barcelona i Tarragona amb milers d'agents a bord.

    temps lectura-Temps de lectura: < 1 minut

    Segons informa RAC1 citant al diari El Español, el cost del desplegament a Catalunya dels cossos espanyols ha estat de 31,7 milions d’euros per tal d’aturar el referèndum convocat per la Generalitat de Catalunya del passat 1 d’octubre.

    COST DESPLEGAMENT

    POLICIA ESPANYOLA: 11,2 milions d’euros

    GUÀRDIA CIVIL: 9,2 milions d’euros

    DIETES: 11,3 milions d’euros

    (5,5, pels agents que estan allotjats en vaixells al port)

    Segons El Español, a la policia espanyola li correspon aportar uns 11 milions d’euros i a la Guàrdia Civil, uns 9 milions. Per aquest dispositiu es va haver de llogar diversos creuers que són al port de Barcelona amb centenar d’agents a bord. El pressupost l’ha gestionat la Secretaria d’Estat de Seguretat.

    95 euros diaris pels antidisturbis

    La majoria d’agents, diu el diari, han estat inactius fins aquest diumenge. Els antidisturbis cobren 95 euros al dia, a banda de la nòmina. Altres agents situats en diferents poblacions de l’interior de Catalunya rebran 80 euros per cada dia. Els agents que s’allotgen en instal·lacions de les forces armades són els que se’n duen la dieta més alta: 110 euros. La dieta pels àpats ha pujat de 28,21 a 37,40 € diaris.

    El Ministeri, a més, compensarà amb 70.000 euros els treballadors de la Secretaria d’Estat de Seguretat que no fan tasques operatives.