Sobre la implantació d’aquesta jornada de promocions comercials, Calbet ha recordat que “fa uns cinc anys que s’està fent el Black Friday a Catalunya” i que és una tradició que “es va importar dels Estats Units”. El president de Retailcat ha afegit que aquí “van començar a fer-ho algunes cadenes i grans operadors. Any rere any ha anat a més i cada cop s’incorporen altres comerços, però també entitats bancàries i concessionaris de cotxes. S’està consolidant com una campanya que dóna el tret de sortida a la temporada de compres de Nadal, que abans començava amb el pont de la Puríssima i que ara s’avança”.
Sobre les campanyes de promoció del Black Friday que han avançat ja diverses empreses online de distribució, Calbet no s’ha mostrat preocupat per la seva competència, ja que considera que “ajuden a què es creï una consciència” en els consumidors de que s’acosten dies amb descomptes també a les botigues físiques. Segons el dirigent de Retailcat, el més important és que els compradors percebin que s’acosta el Black Friday i s’interessin pels descomptes que s’ofereixen en qualsevol tipus de comerç.