Divendres, 19 d'abril de 2024
És notícia

Barcelona posa en marxa 7,2 nous quilòmetres de carrils bici per Nadal

Avatar photo

Destaca l'esperat tram del carril de la Gran Via en calçada que substitueix el que fins ara convivia amb els vianants

L’Ajuntament de Barcelona ha obert 7,2 nous quilòmetres de carrils bici coincidint amb les festes de Nadal. L’actuació, que s’emmarca en l’estratègia municipal de dotar la capital catalana d’una xarxa “coherent, connexa i completa” d’itineraris per a ciclistes, inclou el reclamat carril de la Gran Via en calçada, que substituirà el que fins ara convivia amb els vianants. El tram que s’ha obert és el que enllaça els carrers d’Aribau i Vilamarí i que fa 1,32 quilòmetres. Ara funciona amb dos carrils unidireccionals -l’un al costat mar i l’altre al costat muntanya- en el mateix sentit que la circulació. El Pla de Mobilitat Urbana de la ciutat preveu que un cop ampliada la xarxa tots els ciutadans tinguin un carril bici a menys de 300 metres de casa i que l’any 2018 hi hagi 233 quilòmetres d’estructura ciclista en marxa. La inversió total per fer possible aquesta xarxa és de 32,5 MEUR.
Entre els nous itineraris que han entrat en funcionament aquests dies destaquen el carril bici bidireccional que discorre pel centre de la calçada entre els carrers de Josep Carner i el Portal de la Pau, a Ciutat Vella, i que dona continuïtat al del passeig de Colom. També el tram del carrer Ganduxer que és unidireccional i enllaça l’avinguda Diagonal amb el passeig de la Bonanova en un en un itinerari de pujada mar-muntanya.

A banda, al districte de ‘’Eixample – Sant Martí – Sant Andreu, han entrat en funcionament dos eixos unidireccionals en el sentit de circulació dels vehicles en els carrers Sant Antoni Maria Claret, Indústria i Biscaia. Aquests dos carrils bici, desdoblats per permetre una circulació i una major seguretat dels ciclistes, connecten el carril bici de la travessera de Gràcia, a l’alçada de l’Hospital de Sant Pau, amb l’avinguda Meridiana, guanyant un dels eixos horitzontals més potents d’aquest àmbit de la ciutat.

Per últim, a Sant Andreu, entre els carrers Garcilaso i Olesa, s’ha creat un carril bidireccional que dona continuïtat al que existia al carrer Garcilaso i el connecta amb la banda baixa de l’avinguda Meridiana i amb la plaça Maragall.

Continuen en obres els carrils que s’han d’obrir a d’altres punts de la ciutat com a la Diagonal per enllaçar amb Esplugues, a l’avinguda Maria Cristina o a l’avinguda Vallcarca, entre d’altres.

La previsió és que durant el 2018 comencin els treballs per obrir-ne de nous als carrers Berlín, a la plaça Universitat amb la ronda Sant Pere, a la Gran Via de Carles III amb la plaça Lesseps, a Pi i Maragall amb el carrer Praga, a la Gran Via entre Aribau i Bailén o al passeig Maragall, entre molts d’altres.

Tot plegat amb la voluntat que a finals de 2018 hi hagi 233 quilòmetres d’estructura ciclista en funcionament a la ciutat. En total l’Ajuntament haurà invertit en aquest mandat 32,5 MEUR per a fer realitat aquesta xarxa.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Els sindicats UGT i CCOO col·laboraran en el desenvolupament del nou pla d’acció de Tarragona Impulsa

Notícia següent

Tot a punt per poder iniciar les obres del CAP del Botafoc

Notícies relacionades