Dilluns, 28 d'abril de 2025
És notícia

El Voluntariat per la llengua forma parelles lingüístiques a Cambrils

Avatar photo
Voluntaris i aprenents es van conèixer dimecres en una sessió de presentació del programa que va tenir lloc al Centre Cultural

El Centre de Normalització Lingüística (CNL) de l’Àrea de Reus Miquel Ventura ha posat en marxa una nova edició del Voluntariat per la llengua (VxL) i dimecres 7 de febrer va organitzar una sessió de presentació del programa al Centre Cultural, seu del Servei Local de Català de Cambrils.

En aquesta edició s’han constituït tretze noves parelles lingüístiques presencials, que se sumen a les dotze que el programa va posar en contacte el trimestre passat i que han decidit continuar la seva participació en l’activitat conversant deu hores més. Amb tot i això, si hi ha persones interessades a fer de voluntàries o d’aprenentes encara es poden afegir a aquesta iniciativa.

La responsable del servei, Helena Martínez, va donar la benvinguda als assistents i la dinamitzadora del VxL a l’Àrea de Reus, Rut Ortiz, va ser  l’encarregada de donar-los les instruccions sobre el funcionament i el material complementari. Dins del programa d’activitats Xalem 2024, destaca una caminada de Reus a Vila-seca el mes de març, amb visita al castell inclosa organitzada conjuntament amb el grup excursionista GATA, entitat col·laboradora del programa.

Una altra proposta que continua oferint aquest trimestre el Servei Local de Català de Cambrils és el club de lectura per a no catalanoparlants dinamitzats per voluntàries lingüístiques i organitzat conjuntament amb la Biblioteca Josep Salceda, on es fan les trobades cada dijous de 19 a 20 h.

La finalitat del Voluntariat per la llengua és oferir als alumnes dels cursos de català o a altres persones que en tinguin coneixements bàsics la possibilitat de practicar la llengua d’una manera natural i tranquil·la amb l’ajuda d’un voluntari lingüístic. Les trobades, que poden ser presencials (la parella decideix el lloc i l’activitat que farà aquell dia) o virtuals (a través de la plataforma de videotrucada que acordin), es fan una hora a la setmana durant deu setmanes.

Voluntariat per la llengua és un programa de la Secretaria de Política Lingüística gestionat territorialment pel Consorci per a la Normalització Lingüística. Els interessats a participar-hi poden inscriure’s directament al web  www.vxl.cat o en poden demanar més informació al Servei Local de Català de Cambrils (c. de Sant Plàcid, 18), a [email protected] o al 634 740 079.

 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Reus renova la flota de vehicles de les Brigades Municipals

Notícia següent

Oberta la inscripció al nou curs de la UNED a L’hospitalet de l’Infant

Notícies relacionades