Dimecres, 24 d'abril de 2024
És notícia

3.000 serveis de la Unitat de Proximitat de la Guàrdia Urbana de Reus

Avatar photo

Aquestes actuacions s'han dut a terme durant els primers 7 mesos des de la seva posada en marxa

La nova Unitat de Proximitat de la Guàrdia Urbana fa balanç de l’activitat portada a terme des de la seva posada en marxa a ple rendiment el passat mes de març.

La unitat ha fet en aquests 7 mesos 3.000 actuacions, amb un ampli ventall de serveis; i consolida l’aposta policial per la proximitat a partir de l’acció preventiva, proactiva i el treball en xarxa.

Les patrulles de barri, les localitzacions de la Comissaria Mòbil de Proximitat o les visites i reunions amb entitats i comerços són la tipologia d’activitats més habituals de la Unitat de Proximitat.

L’estratègia de proximitat de la Guàrdia Urbana és un servei integral de tots els guàrdies i comandaments del cos municipal de seguretat; i té com a pilars la reducció de patrulles en vehicle, l’augment de patrulles a peu; el contacte permanent amb entitats, associacions i veïns; així com la centralització de les tasques d’anàlisi, planificació i resposta.

La Guàrdia Urbana va realitzar el 2021 més de 5.400 serveis de patrullatge de proximitat en totes les zones de la ciutat (4.418 el 2019, 5.344 el 2020). Durant el primer semestre de 2022 ja se n’han fet 3.021.

El treball de proximitat integra tots els torns operatius

Aquesta estratègia de proximitat es complementa amb un contacte periòdic amb entitats, associacions i veïns que es duen a terme des de la regidoria de Seguretat Convivència i Civisme, la Prefectura i els caporals del cos assignats a cada barri.

El treball de proximitat integra tots els torns operatius, la Unitat de Proximitat, Àrea de Relacions amb la Comunitat, Unitat de Mediació i Resolució de Conflictes, Comissaries Externes de Proximitat.

Durant l’any 2021, la Guàrdia Urbana va atendre més de 60.000 trucades telefòniques, dada que confirma que la ciutadania confia en els serveis de la policia municipal.

Aquest any 2022, la Guàrdia Urbana s’ha dotat d’una unitat específica de proximitat. Està formada per un 1 sotsinspector, 1 sergent, 2 caporals i 10 agents, a més dels caporals responsables de cada zona o barri; un equip que ha anat en augment per reforçar l’estratègia de proximitat del cos.

Des que es va posar en marxa el març d’enguany, la Unitat de Proximitat ha acomplert 3.000 actuacions (14 de març-12 d’octubre). D’entre els serveis més freqüents destaquen:

  • 1.146 patrulles de barri: El servei més habitual de la Unitat de Proximitat és el patrullatge als barris, amb un increment del patrullatge a peu i una disminució del patrullatge en vehicle, la qual cosa permet un contacte directe i més relació amb els veïns i veïnes.
  • 555 serveis de la Comissaria Mòbil de Proximitat: La CEP Mòbil estén al conjunt de la ciutat els serveis que ja presta des de les set comissaries externes de proximitat amb local propi: recollida de denúncies i d’informació i ser punt de referència, on la ciutadania, quan se li plantegi un problema o dubte, pugui recórrer a l’assessorament policial de manera més accessible i ràpida que en una comissaria convencional.
  • 126 serveis de protecció escolars als centres educatius: Serveis pensats per garantir la seguretat ciutadana i de trànsit a les entrades i sortides de col·legis i instituïts de la ciutat.

Actuacions

La llista d’actuacions concretes que porta a terme la unitat de proximitat és llarga. Destaquen les següents:

  • Visites a entitats, comerços, etc.: 279
  • Reunions amb associacions de veïns: 50
  • Incidències a la via pública: 309
  • Vehicles abandonats: 122
  • Denúncies de trànsit: 98

La relació d’altres actuacions, entre altres, inclou: Objectes perduts, comprovació de danys, actuació amb gossos, expedients de queixes, Infracció sobre contenidors, control vehicles, incivisme, control de vehicles, etc.

Què és la Unitat de Proximitat?

La Guàrdia Urbana és un servei públic destinat a fer garantir la seguretat, la llibertat i la convivència. La Unitat de Proximitat de la Guàrdia Urbana neix per apropar, al màxim possible, a la ciutadania aquest servei públic, amb especialització, dedicació i proximitat.

Els objectius específics de la unitat són:

  • Apropar el servei policial al màxim possible a la ciutadania i comerciants.
  • Augmentar tant la seguretat com la sensació de seguretat als barris.
  • Establir lligams de col·laboració amb associacions veïnals i entitats socials.
  • Donar resposta a consultes, queixes i suggeriments a través dels diferents canals de comunicació de la Guàrdia Urbana.
  • Millorar la convivència als barris.
  • Prevenir actes delictius i actes incívics
  • Oferir un servei dedicat, proper i personalitzat.

Funcions de la Unitat de Proximitat

  • Recollida de denúncies, queixes i inquietuds a través de les Comissaries Externes de Proximitat i la Comissaria Mòbil de Proximitat.
  • Reunions i contacte permanent amb entitats veïnals i socials.
  • Prevenció de delictes i actes incívics.
  • Localització i comprovació de desperfectes a la via pública i al mobiliari urbà.
  • Localització de vehicles abandonats.
  • Protecció escolar i disciplina viària.
  • Seguretat en l’àmbit comercial.
  • Controls de seguretat ciutadana.
  • Inspeccions en establiments públics.
  • Presència policial en actes i esdeveniments públics
Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Sant Pere de Ribes celebra La Nit de les Bèsties

Notícia següent

El cementiri de Vilafranca mantindrà obert de dilluns a dissabte

Notícies relacionades