Dimarts, 14 de gener de 2025
És notícia

Reus comença el programa de serrar les cames a La Vella Quaresma

Avatar photo

La il·lustració de la Vella Quaresma, amb les 7 cames, ha estat creada enguany per la dibuixant Alba Molero

Ja està tot a punt perquè un any més els escolars de la ciutat puguin viure en directe l’espectacle de serrar les cames a la Vella Quaresma. La principal novetat d’enguany és que es torna a la plaça de les Peixateries Velles, després que, arran de les conseqüències de la pandèmia, les darreres edicions es fes als patis dels centres educatius.

Així doncs, les sessions de serrar la cama a la Quaresma comencen aquest divendres dia 24 de febrer i setmanalment l’activitat es repetirà per als diferents alumnes de les escoles de Reus. Aquest programa està promogut per les regidories d’Educació i de Cultura i Política Lingüística, a través de l’Institut Municipal Reus Cultura.

La il·lustració de la Vella Quaresma, amb les 7 cames, ha estat creada enguany per la dibuixant Alba Molero.

Aquest primer divendres l’espectacle es podrà veure amb els i les alumnes de les escoles General Prim, Misericòrdia, Maria Cortina, Sant Josep, Pi del Burgar i Prat de la Riba. Serrarà la primera cama de la Vella Quaresma el regidor de Cultura i Política Lingüística i d’Educació, Daniel Recasens, acompanyat per Pere Turellols, president de la Federació Reusenca d’Agrupacions del Carnaval (FRAC).

El Carni, protagonista

L’espectacle que es fa cada divendres de la Quaresma està protagonitzat pel personatge del Carni, el protagonista del Carnaval que no es resigna a la realitat que la festa s’ha acabat i que no tornarà fins a l’any vinent.

La representació té la música, cançons i festa en directe cada setmana. Diferents persones aniran tallant les cames a la Vella Quaresma que, durant tot el període, està penjada a la plaça de les Peixateries Velles. Aquest primer divendres, a l’escola Alberich i Casas, tallaran la cama el regidor de Cultura i Política Lingüística i d’Educació, Daniel Recasens, i la il·lustradora Montse Bernaus,Crealia.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Eva Candela recolzada per Salvador Illa i Félix Bolaños en un acte

Notícia següent

Jornades de portes obertes de les escoles i dels instituts de Mollet del Vallès

Notícies relacionades