L’alcaldessa, Sandra Guaita, aconsegueix fer-nos un lloc a FITUR per parlar, pràcticament, de l’únic tema que es parla en la fira: el turisme. L’Any Gaudí, el vermut, les sinergies amb el territori i el públic espanyol marca la tònica.
Reus té tres peces clau que la diferencien de la resta -o així ho expressa l’alcaldessa- i són la part patrimonial, la part cultural i la part gastronòmica. Aquesta última és la que menys promoció a Madrid, donat que el Vermut de Reus és un dels reclams més potents que té la ciutat, i així ho van expressar desplaçant-se a la capital el passat any per fer un esdeveniment al voltant de la marca.
La part cultural és present a les grans programacions dels Teatres Bartrina i Fortuny, així com a les accions potenciades durant l’Any Fortuny o, el pròxim any, que se celebrarà l’Any Gaudí, pel qual treballen des de fa mig any amb la Generalitat per organitzar-ho.

Pel que fa a la part patrimonial, esdeveniments com la Fira Modernista de Reus acaben promocionant aquesta part de la ciutat, utilitzant comerç, patrimoni i cultura en un esdeveniment.
El comerç, clau per la ciutat
“Estem treballant perquè tothom conegui l’oferta de teixit comercial que tenim. Crec que comerç i Reus van en conjunt, a Catalunya sí que ho coneixen, però hem d’anar més enllà”, comentava l’alcaldessa. Des de FITUR, treballen amb diferents teixits empresarials i operadors per establir sinergies amb públics com el País Basc o Navarra. “Reus és una ciutat ideal per gaudir d’una escapada genial, amb una important oferta cultural, activitats per a totes les edats, visites al patrimoni, comerç i gastronomia variada” i aquests públics agraeixen tenir això.
La digitalització del turisme i avançar cap a un futur sostenible i digital
“Tot avança i el turisme ha de fer-ho també. Ens hem de digitalitzar a tot arreu i, per tant, el turisme no s’ha d’excloure”. Fitur continua avançant cap a l’especialització i contribueix a impulsar els diferents sectors que fan el panorama turístic més divers i sostenible, aquesta especialització es nodreix de jornades, taules rodones i estands especialitzats en innovació i impuls tecnològic, així doncs, Reus Promoció també assistirà a les jornades especialitzades en turisme accessible i noves solucions digitals.