Dilluns, 9 de desembre de 2024
És notícia

Inaugurada la rotonda d’accés a la urbanització Mas Carpa, a l’avinguda de Tarragona

Avatar photo

El projecte executat es complementa amb accions de millora de la seguretat viària com la instal·lació de radars pedagògics i senyalització lumínica als passos de vianants

L’alcalde de Reus, Carles Pellicer, ha presidit aquest dissabte, 11 de març l’acte d’inauguració de la rotonda que d’accés a la urbanització Mas Carpa des de l’avinguda de Tarragona. La nova rotonda ha contribuït a canviar la fisonomia de l’avinguda, del format de via interurbana a via urbana. Així, farà reduir la velocitat dels vehicles i reduir el risc en la incorporació de vehicles tant a la urbanització com a l’avinguda. Així mateix, ha previst la connexió amb el carril bici al llarg de l’avinguda Tarragona. A l’acte d’inauguració també hi han assistit la vicealcaldessa de Reus, Noemí Llauradó; la regidora d’Urbanisme i Mobilitat, Marina Berasategui; i altres membres de la corporació municipal; així com veïns de la urbanització Mas Carpa.

L’obra va ser adjudicada a l’empresa Tecnologia de Firmes SA amb un pressupost d’adjudicació de 579.444,80 euros (IVA inclòs). El projecte compta amb finançament de la Unió Europea, amb fons Next Generation, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de l’estat espanyol, i d’acord amb la convocatòria del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana per a la implantació de zones de baixes emissions i la transformació digital i sostenible del transport urbà.

La rotonda, situada a la intersecció entre l’avinguda de Tarragona i la prolongació del carrer d’Estanislau Mateu, té un diàmetre interior de 16m, dels quals 1,20m corresponen a una franja pavimentada i els 13,60m més interiors són zona verda. El diàmetre exterior és de 36,60m, format per 2 carrils de 4 en la rotonda, un carril bici exterior d’1,50m i una franja separadora entre el carril bici i els carrils de vehicles de 0,80m. En el punt de connexió entre la rotonda i el carrer Estanislau Mateu i Valls s’hi ha disposat d’un carril d’incorporació i un de sortida de la rotonda de 4m d’amplada cadascun, separats per una illeta distribuïdora. També s’han construït voreres que permeten la circulació segura de vianants com correspon a una via urbana. I els espais fora de la nova vorera s’han convertit en zones verdes.

El projecte executat es complementa amb accions de millora de la seguretat viària com la instal·lació de radars pedagògics i senyalització lumínica als passos de vianants.

Carril bici

La planificació de les obres de la rotonda s’ha coordinat amb els treballs de construcció del carril bici de l’avinguda de Tarragona entre la rotonda del Tecnoparc i la rotonda de l’avinguda del President Macià.

La construcció del carril ha mantingut el sentit de circulació als dos costats de l’avinguda. S’han aprimat els carrils destinats als vehicles motoritzats (amb la qual cosa es contribueix a la reducció de la velocitat) i s’ha creat un carril bici segregat unidireccional per banda i banda, tant en sentit Tarragona com sentit Reus. La separació dels carrils destinats a bicicletes dels carrils per als vehicles motoritzats s’ha fet amb la instal·lació de peces de PVC sobre el paviment, que reforcen la seguretat dels usuaris de la via.

L’obra, adjudicada a l’empresa Construcciones Asensio SL amb un pressupost de 519.612,72 euros (IVA inclós), també està finançada per la Unió Europea amb Fons Next Generation EU, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de l’Estat Espanyol, i d’acord amb la convocatòria del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

[VÍDEO] Roben un camió d’Amazon enmig de la carretera

Notícia següent

[VÍDEO] Enfrontament a Granollers entre simpatitzants de Vox i un grup d’antifeixistes

Notícies relacionades